Slate’s mistakes for the week of June 22.

Slate’s Mistakes for the Week of June 22

Slate’s Mistakes for the Week of June 22

Slate's mistakes.
June 26 2015 4:05 AM


Slate’s mistakes.

In a June 28 Bad Astronomy, Phil Plait misspelled Gwynne Shotwell’s first name. 

In a June 26 Brow Beat, Marissa Visci misstated that the Stonewall Inn is located in the East Village. It is located in the West Village.

In a June 26 War Stories, Fred Kaplan misstated the location of the negotiations for Iran’s nuclear deal. The talks are being held in Vienna, not Geneva. 


In a June 25 Doonan, Simon Doonan misspelled the first names of Jon Hamm and Matthew Lewis, and Roger Daltrey’s last name. He also misstated the names of the magazines in which Burt Reynolds and David Hasselhoff posed in the nude and what years they did so. Those references have been removed.

In the June 25 History of American Slavery’s interactive map, Andrew Kahn misidentified the locations of St. Vincent and Zion Hill. They are in the Caribbean, not the U.S. and Canada, respectively.

In a June 25 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that the Tampa Bay Rays’ home stadium is in Tampa, Florida. The stadium is in St. Petersburg, Florida.

Due to an editing error, a June 25 Slatest misstated that the New York Times reported information that was reported by Southern California Public Radio.


In a June 24 Politics, Jessica Winter misstated that Elliot Rodger shot dead six people and wounded 14. Three of the fatalities were due to stabbing and seven of the injuries were by vehicular assault.

In a June 24 Slatest, Amy X. Wang misstated that North Carolina removed the Confederate flag from its Capitol in 2013. The flag was only hung in 2013 to mark the sesquicentennial of the Civil War, and it was removed after a week due to civil rights leaders’ protests.

In a June 24 Users, Amanda Hess misstated that Gawker Media did not publish any images from the 2014 celebrity photos hack. Deadspin ran nude photos of Justin Verlander and Kate Upton but later took them down.

In a June 23 Bad Astronomy, Phil Plait misstated the name of John Oliver’s show as This Week Tonight. It’s called Last Week Tonight.


In a June 23 Business Insider, Chris Weller misspelled Indianapolis.

Due to a production error, a June 22 Amicus show page misstated when the Supreme Court decided the cases discussed in the episode. It was the week of June 15, not the week of June 22.

A June 22 Behold quoted Ellie Davies as saying that the New Forest was established as Henry VIII’s deer hunting ground. She misspoke. It was established by King William the Conqueror in 1079 for the pursuit of “beasts of the chase.” The post has been updated. 

Due to a transcription error, a June 22 Brow Beat misstated that President Obama said “26-year-olds” were gunned down at Sandy Hook. He said “20 6-year-olds.”


In a June 22 Business Insider, Peter Jacobs misspelled the name of Lynchburg, Virginia.

In a June 22 Metropolis, Henry Grabar misstated that a proposed moratorium on residential construction in San Francisco’s Mission District failed the week before. The moratorium vote failed earlier in June.

In a June 22 Slatest, Josh Voorhees misstated the first name of the hate group leader who made campaign contributions to several Republican presidential candidates. He is Earl Holt III, not Eric.

In a June 22 The Spot, Jeremy Stahl misstated that a Tobin Heath pass set up Alex Morgan’s goal against Colombia. It was a pass from Ali Krieger.

In a June 11 Politics, Adam Winkler misstated that the 2012 health care case was the first time Roberts had ever voted with the liberal side of the court in a 5–4 decision. It was the second time. 

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.