Slate’s Mistakes for the Week of June 30

Slate's mistakes.
July 4 2014 4:30 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a July 3 The Spot​, Jeremy Stahl misstated the number of assists James Rodríguez has in the 2014 World Cup. He has two, not one.

In a July 3 Weigel, David Weigel misspelled National Republican Senatorial Committee spokeswoman Brook Hougesen’s first name.

In a July 2 Brow Beat, Aisha Harris misstated that both of the Dunphy daughters had been changed to sons in the Iranian adaptation of Modern Family. Only one of the Dunphy daughters appears as a son on Haft Sang.

Advertisement

In a July 2 Brow Beat, L.V. Anderson misstated that cellulose is a natural component of most plants’ cell walls. It is a natural component of all plants’ cell walls. 

Due to an editing error, the headline for a July 2 Dear Prudence video mischaracterized the old classmate as having bullied the letter writer. The letter writer never said the classmate bullied her.

In a July 2 Slatest, Irene Chidinma Nwoye misspelled Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s first name.

Due to a photo provider error, a photo caption in a July 2 Sports Nut misidentified two players from the 1950 World Cup match between the U.S. and England. They are Roy Bentley and Ed McIlvenny, not Tom Finney and Walter Bahr.

In a July 2 Sports Nut, Stefan Fatsis misstated the result of a baseball game from 1950. The game ended 6–1 in favor of the Chicago Cubs, not the St. Louis Cardinals.

In a July 1 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that volatile chemicals recondensing on the Moon's far side after its formation made the crust thicker. The working hypothesis is that refractory minerals preferentially recondensed there, thickening the crust.

In a July 1 Business Insider, Lisa Eadicicco misspelled Star Trek.

In a July 1 Future Tense post, Mark Joseph Stern misstated the value in American dollars of the fine to a company sending spam in Canada. It is $9.374 million, not $937.4 million.

In a July 1 Outward, Mark Joseph Stern misstated that Judge Candy Dale serves in Iowa. She serves in Idaho. 

In a June 30 Breakfast Club, Emily Bazelon misidentified the Institute of Medicine as the Institutes of Medicine. 

In a June 30 Breakfast Table, Eric Posner misstated that Congress granted a religious exemption to the contraception mandate in the Affordable Care Act to nonprofit organizations. Federal regulators granted the exemption.

In a June 30 Culturebox, Whitney Kimball misstated the current day job of artist William Powhida. He worked for many years as a high school teacher but now co-directs a residency program.

In a June 30 Do the Math, Jordan Ellenberg misstated the number of people who were shown an altered, sadder Facebook news feed. It was approximately 155,000, not 300,000.

In a June 30 Politics, Josh Voorhees misstated that the U.S. rate of self-reported rapes and sexual assault in 2012 was 1.3 per 100,000 people. The rate, according to the Bureau of Justice Statistics, was 1.3 per 1,000 people age 12 or older.

In a June 30 XX Factor, Amanda Marcotte misidentified the Supreme Court case Burwell v. Hobby Lobby as Hobby Lobby v. Sebelius

Due to a production error, a June 28 Moneybox misspelled the first name of assassin Gavrilo Princip. 

Due to a photo provider error, the photo caption in a June 28 Slatest misidentified a container ship as a tanker.

In a June 27 Business Insider, Rob Wile misstated that Toyota announced it will be releasing a Camry-sized hydrogen fuel cell. It will be releasing a Camry-sized hydrogen fuel cell car.

In a June 25 Inside Higher Ed, Ry Rivard misstated that enrollment at Lincoln University in Pennsylvania fell by 1,875 students this autumn. It fell to a total of 1,875 students.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.