Slate’s Mistakes for the Week of June 9

Slate's mistakes.
June 13 2014 4:01 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a June 13 Future Tense blog post, Thor Benson misquoted the ACLU's Jay Stanley. Stanley said that problems with the efficacy of emotion-detecting technology "doesn't mean it would be harmless," not "doesn't mean it wouldn't be harmless."

Due to an editing error, a June 13 The Spot originally misstated Colombia's first World Cup opponent. It is Greece, not Ivory Coast.

In a June 12 Future Tense blog post, Dan Gillmor misspelled the name of the Sri Lankan media outlet Groundviews.

Advertisement

In a June 12 The Spot, Jeremy Stahl misstated the number of times Belgium has made it past the second round of the World Cup. They did so once, reaching the semifinals in 1986.

In a June 12 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated the number of Supreme Court justices that voted against Coca-Cola in a case involving pomegranate-juice labeling. The number was eight, not nine, as Stephen Breyer recused himself.

In a June 12 View from Chicago, Adam Chilton, Kevin Jiang, and Eric Posner misidentified rapper Dr. Octagon as Dr. Octagonecologyst.

In a June 12 Weigel, David Weigel misstated that Arizona Democrat Mary Rose Wilcox's last name at birth was Gillardo. It was Garrido.

In a June 12 XX Factor, Amanda Marcotte misidentified W. Bradford Wilcox as Bradley Wilcox.

In a June 11 Science, Mark Stern understated the amount of funding the National Institute of Justice has distributed for research on forensic techniques. The amount was $100 million, not $100,000.

In a June 11 Slatest, Mark Joseph Stern misspelled Alaska Sen. Lisa Murkowski's last name.

In a June 11 The World, Joshua Keating misstated that Israel is not cultivating ties with moderate Syrian rebel groups. It is. He also misspelled Tikrit, Iraq.

In a June 11 War Stories, Fred Kaplan misidentified Abu Musab al-Zarqawi, the former leader of al-Qaida in Iraq, as Ayman al-Zawahiri, the current leader of al-Qaida.

In a June 11 Weigel, David Weigel misspelled the name of the Pennsylvania town where Lou Barletta served as mayor. It was Hazleton, not Hazelton. 

In a June 10 Bad Astronomy, Phil Plait misstated the direction of Madeira Island relative to Morocco. 

In a June 10 Brow Beat, L.V. Anderson misidentified the source of FDA representative Monica Metz’s quotations about wood’s bacteria-retaining properties. The quotes in the post are from a letter Metz wrote to the New York State Department of Agriculture and Markets, not from a public statement. Anderson also misidentified the FDA’s current position on wooden boards as a “ban.” The FDA claims that it is “open to evidence that shows that wood can be safely used for specific purposes.” 

In a June 10 Business Insider, Richard Feloni quoted Sasha Stack of Lippincott saying that Chevy's Nova was unpopular with Spanish-speakers because its name sounded like the car “doesn’t go.” This story, while popular, has never been substantiated.

In a June 10 Slatest, Ben Mathis-Lilley misidentified a shooting in Oregon as a “mass shooting” when only two deaths had been reported. As the FBI defines “mass murder” as an attack that causes the deaths of four or more individuals not including the perpetrator, the Oregon incident was a multiple shooting.

In a June 9 Behold, Jordan G. Teicher misstated that Belfast was in Ireland. It is in Northern Ireland. He also mispelled Angeleno.

In a June 9 Outward, Tyler Lopez misstated that Glenn Burke and Claudell Washington were teammates on the Oakland Athletics. Their careers there did not overlap.

In a June 9 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled Bloomberg TV correspondent Willem Marx’s first name.

In a June 9 Sports Nut, Ben Blatt mislabeled the "Pick Your Own” bracket by excluding Germany and listing Switzerland in two separate groups. Switzerland only has one team at the 2014 World Cup, in Group E, and Germany's team is playing in Group G.

In a June 9 The Spot, Jeremy Stahl misstated that the United States men's national team was playing its opener against Brazil. The team's World Cup opener is against Ghana, in Brazil.

In a June 6 DoubleX, Emily Bazelon misstated that a male student at Brown had been found responsible for sexual violence involving physical force and injury. He was found responsible for sexual misconduct that includes violent physical force, injury, or penetration, or two of the three, or all three.

In a June 4 Outward, Marc Naimark misstated that Marriott is a family-owned company. It is publicly owned. 

In an Oct. 4, 2013, Culturebox, Emily Bazelon misstated that John F. Morrison is a reporter for the Philadelphia Inquirer. He is a reporter for the Philadelphia Daily News.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Slate Picks
Dec. 19 2014 4:15 PM What Happened at Slate This Week? Staff writer Lily Hay Newman shares what stories intrigued her at the magazine this week.