Slate's Mistakes for the Week of Feb. 25, 2013

Slate's mistakes.
March 1 2013 4:44 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu

In a Feb. 28 “Explainer,” Brian Palmer misstated that an amicus brief in the challenge to California's Prop 8 was authored by Ted Olsen and David Boies. It was drafted by Seth Waxman.

In a Feb. 27 “Brow Beat” blog post, J. Bryan Lowder misspelled drag performer Jinkx Monsoon’s first name.

In a Feb. 27 "Slatest" post on gay marriage, Josh Voorhees cited a New York Times article that wrongly reported that former congresswoman and longtime gay-marriage opponent Marilyn Musgrave had signed a GOP amicus brief backing same-sex marriage. The newspaper later corrected its report.

In a Feb. 27 "Slatest" post about Sarah Palin's claim that the government was "stockpiling bullets in case of civil unrest," Josh Voorhees wrongly credited one of the articles that debunked that claim to the Washington Post. The piece was written by the Associated Press, and published by the Post.

In a Feb. 27 “Technology,” Farhad Manjoo misspelled the name of the HP Pavilion TouchSmart.

In a Feb. 26 “Future Tense,” Brian David Johnson misquoted George Orwell's 1984. The Ministry of Truth is called Minitrue in Newspeak, not Miniture.

In a Feb. 26 “Weigel” blog post, David Weigel misspelled Politico reporter Mackenzie Weinger’s last name.

Advertisement

In a Feb. 26 "XXFactor" post, Amanda Hess incorrectly stated that North Dakota mandates abstinence-only education in its schools. North Dakota only requires that schools include abstinence education but allows for other forms of sex ed as well. In the same post, June Carbone is quoted in reference to abstinence-only education. That quote has since been deleted.

In the Feb. 25 "Behold," David Rosenberg initally misspelled Exploratorium.

In a Feb. 25 "Brow Beat" post, Dan Kois originally suggested that Forrest Wickman earned fifth place in the Slate Culture Staff Oscar Pool, with 16 points. Wickman earned fourth place, with 17 points.

In a Feb. 25 “Brow Beat” post, Katy Waldman wrote that BuzzFeed published their “9 Sexist Things That Happened at the Oscars” post under its “fail” rubric. BuzzFeed does not choose the tags that get associated with the articles; they are chosen by the readers via vote.

In a Feb. 25 "Future Tense" blog post, Will Oremus mistakenly implied that the presence of zircon in the young volcanic sands of Mauritius was noteworthy in itself. Rather, it was the age of the zircon in the sand, as determined by radiometric dating, that suggested an association with continental crust.

In a Feb. 25 “Movies,”  an interactive graphic about Oscars predictions showed erroneous scores for some people who correctly predicted a Best Documentary win for Searching for Sugar Man.

In a Feb. 24 "Brow Beat" post, Aisha Harris put an extra "a" in the middle of Barbra Streisand’s first name.

In Feb. 24 “Doonan,” a photo caption reversed the identifications of Reese Witherspoon and Jessica Chastain.

In a Feb. 22 "Animal Forecast," Fred Guterl referred to the passenger pigeon as the carrier pigeon.

In a Feb. 22 "Moneybox" blog post, Matthew Yglesias misstated that President Obama's deficit reduction plan proposes cutting both domestic and nonmilitary discretionary spending by $100 billion each. The plan proposes cutting domestic and military spending.

In a Feb. 22 "Science," Katy Waldman attributed ideas to Joshua Akey based on paraphrased language that appeared in the New York Times. Akey was not contacted prior to publication of the Slate story. Akey did not speculate that sexual selection of the EDAR genetic mutation was influenced by male preference for small breasts, and the article should not have attributed that idea to him. The speculation that sexual selection required female passivity or male pickiness was the author’s own interpretation.

In a Feb. 22 "Slatest" post, Josh Voorhees misspelled the name of the Sydney Morning Herald.

In the Feb. 6 "Crime," Daniel Engber incorrectly described the timeline of “cannibal cop” Gilberto Valle's arrest on the basis of federal filings. The FBI did not have Valle under surveillance as far back as February 2012, as the column originally suggested. The case against him was opened in September.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Behind the Scenes
Oct. 29 2014 3:45 PM The Great Writing Vs. Talking Debate Is it harder to be a good writer or a good talker?