Slate’s mistakes for the week of Dec. 4.

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 4

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 4

Slate's mistakes.
Dec. 8 2017 4:01 AM


Slate’s mistakes.

In a Dec. 9 Technology, Matthew Dessem misspelled ABC News reporter Brian Ross’ first name.

In a Dec. 8 Brow Beat, Lila Thulin misspelled Katharine Ross’ first name.


In a Dec. 7 Movies, Dana Stevens misidentified Dawson City as a town in Alaska. Dawson City is in Canada. She also mistakenly implied that director Bill Morrison was a part of the recovery effort to dig up the lost films.

In a Dec. 7 Science, Will Oremus misstated that Santa Barbara County began measuring an Air Quality Index in 1999. It has been measuring an AQI for fine particulate matter since 1999 but had been measuring an Air Quality Index earlier. Also, due to an editing error, the headline misstated that Santa Barbara was upwind from the fires. It was downwind.

In a Dec. 7 Technology, April Glaser misstated that CloudFlare was one of the companies that severed ties with the Daily Stormer because it violated the firm's user agreement prohibiting hate speech. While CloudFlare did kick off the Daily Stormer, its user agreement doesn't prohibit hate speech.

In a Dec. 7 Video, Jon Kelvey misstated that a video about Christmas tree fires was produced by the National Fire Protection Association. It was produced by the National Institute of Standards and Technology.


Due to an editing error, the Dec. 6 The Gist misstated that Senate Democrats called on Franken to resign on Tuesday. The push began on Wednesday.

In a Dec. 6 Jurisprudence, Dahlia Lithwick misstated that Neal Katyal was the former solicitor general. He served as the acting solicitor general.

In a Dec. 5 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that a tweet from Anne Helen Petersen had been sent on Monday night. The tweet was sent earlier Monday.

In a Dec. 4 Books, Fred Kaplan misstated that John F. Kennedy had been president for three years in 1964. Kennedy was assassinated in 1963.

In a Dec. 4 Jurisprudence, Cristian Farias misidentified the destination of a flight taken by Hemphill Pride. It was Columbia, South Carolina, not Columbus.

In a Dec. 2 Technology, Christina Bonnington misstated that Cadillac's car subscription service costs $1,500 per month. The price went up to $1,800 per month in November.

A Nov. 29 Brow Beat originally included the Doctor Who Christmas Special under Amazon: Other Series. The Christmas special will no longer be coming to the service.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.