Slate’s mistakes for the week of March 27.

Slate’s Mistakes for the Week of March 27

Slate’s Mistakes for the Week of March 27

Slate's mistakes.
March 31 2017 4:04 AM


Slate’s mistakes.

In a March 31 Future Tense, Jacob Brogan misstated that China participates in the joint operation of the International Space Station.

In a March 31 Sports Nut, Ben Blatt and Eric Brewster misidentified Guaranteed Rate Field as Cellular Field.


In a March 30 Brow Beat, Katy Waldman misidentified Brian Reed as an NPR reporter. He works for This American Life.

In a March 30 Music, Carl Wilson misidentified academic and Dylanologist Steven Rings as Charles Rings. He also misspelled musicologist Michael Daley’s last name.

In a March 30 Politics, Henry Grabar misspelled Narenda Modi’s first name.

In a March 29 XX Factor, Ruth Graham misstated the period of doctor DeShawn Taylor’s involvement with Planned Parenthood. After ending her role as medical director of Planned Parenthood Arizona in 2012, she served as a supervising physician for a Planned Parenthood clinic in Nevada through 2016.


In a March 28 Politics, Jim Newell misstated that Nancy Pelosi would have retired from Congress if Hillary Clinton had won re-election. Pelosi would have retired if Clinton won the election.

In a March 28 Science, Jonathan Auerbach and Andrew Gelman misstated that their data was from 1999–2004. Their graphs show data from 1999–2014.

In a March 28 Slatest, Mark Joseph Stern misstated the gender of Chief U.S. District Judge Lee H. Rosenthal. She is a woman.

In a March 28 Slatest, Osita Nwanevu misattributed to Fox & Friends co-host Steve Doocy a comment made offscreen to Bill O’Reilly. It was made by co-host Brian Kilmeade.

In a March 27 Moneybox blog post, Henry Grabar misstated that Zaha Hadid’s National Stadium for the 2020 Tokyo Olympics might, at $2 billion, surpass the new Las Vegas stadium as the world’s most expensive sports facility. The Tokyo project was abandoned in 2015 for a considerably less expensive design by Kengo Kuma

In the March 26 Cover Story, Ben Mathis-Lilley misidentified 21st Century Fox as News Corp., whose components were restructured and rebranded in 2013.

In a Sept. 16 War Stories, Fred Kaplan misstated that Edward Snowden checked into his Hong Kong hotel on June 1, 2013. It was May 21.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.