Slate’s mistakes for the week of Dec. 12.

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 12

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 12

Slate's mistakes.
Dec. 16 2016 4:02 AM


Slate’s mistakes.

In a Dec. 16 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that Trump adviser Anthony Scaramucci said Trump believed humans cause climate change. Scaramucci was talking about President Obama. Plait also included an incomplete transcript of Scaramucci’s exchange with Cuomo and thus misstated that Scaramucci said the Earth was only 5,500 years old. He said that human history is 5,500 years old. A complete transcript has been added to the post, and the analysis of Scaramucci’s remarks has been updated accordingly.

In a Dec. 16 Slatest, Will Oremus misidentified Barack Obama’s press conference from that day as his final one as president. It was Obama’s final press conference of 2016.


Due to an editing error, a Dec. 15 Future Tense blog post misidentified the Federal Trade Commission as the Federal Trader Commission.

Due to an editing error, a Dec. 15 Politics misquoted Hillary Clinton as saying, “We are all part of something bigger than ourselves.” According to a transcript, she said, “We are part of something bigger than ourselves.”

In a Dec. 14 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that investigators determined that Michael Flynn had "knowingly" exposed classified information. They concluded that he had not knowingly done so.

In a Dec. 13 Moneybox blog post, Henry Grabar misspelled the name of brokerage Douglas Elliman.


Due to a production error, a Dec. 13 Science misspelled author Steve Coll’s last name.

In a Dec. 12 Brow Beat, Matthew Dessem misspelled Rodrigo Duterte’s last name.

In a Dec. 12 Brow Beat, Andrew Kahn misidentified the author of a New York Times review of Marina Abramovic’s memoir. The review was by Dwight Garner, not Holland Cotter.

In a Dec. 11 Juice, Daniel Gross misstated that Exxon Mobil is based in Houston. Its headquarters are in Irving, Texas.

In a Dec. 11 Slatest, Daniel Politi misattributed an interview with Donald Trump to Fox News. It was from Fox News Sunday.

In a Dec. 8 Slatest, Elliot Hannon misstated that Michael Flynn was a general; he is a retired lieutenant general.

In a Dec. 5 Working, Jacob Brogan misstated that Talib Shareef was an officer in the Air Force. He retired as a chief master sergeant.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.