Slate’s mistakes for the week of Aug. 29.

Slate’s Mistakes for the Week of Aug. 29

Slate’s Mistakes for the Week of Aug. 29

Slate's mistakes.
Sept. 2 2016 4:00 AM


Slate’s mistakes.

In the photo caption for a  Sept. 3 Brow Beat, Matthew Dessem misidentified Emma Stone as Emma Watson.

Due to a production error, a Sept. 3 Business Insider misidentified author Kate Taylor in the byline.


In a Sept. 3 Slatest, Daniel Politi misspelled Paula Laurita’s name.

In a Sept. 2 History, Rebecca Onion misstated that slaveholders, not government enumerators, collected information for the 1850 and 1860 census slave schedules.

In a Sept. 2 Politics, Jamelle Bouie misidentified Chief Justice John Roberts as John Robert.

In a Sept. 2 Slatest, Joshua Keating misstated a list of post-Soviet leaders who have ruled since the end of Communism.


In a Sept. 2 Video, Robby Berman misstated that the Red Bull Wa’a outrigger canoeing team was preparing for the Red Bull Heavy Water event. They were preparing for the Catalina Crossing.

In a Sept. 1 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that a SpaceX Falcon 9 rocket exploded on a test stand. It exploded on the launch pad.

In a Sept. 1 Future Tense blog post, Henry Grabar misstated that Next Century Cities advocates only for municipal broadband capacity. The group works on other issues, too.

In a Sept. 1 Ladder, L.V. Anderson misstated the scale of a 2013 meta-analysis. The researchers started with a pool of more than 7,000 studies, but they analyzed only 97 studies with a combined sample size of approximately 2.88 million individuals.


A home page headline for an Aug. 31 Slatest misstated that a 49ers executive described how much Colin Kaepernick was hated. The executive was quoted anonymously by Bleacher Report, and his team affiliation is not known to Slate.

In an Aug. 31 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled Kevin MacDonald’s last name.

In an Aug. 30 Brow Beat, Matthew Dessem misstated that Chris Brown faced legal problems for parole violations. He was on probation, not parole.

In an Aug. 30 Brow Beat, Jared Keller misidentified the Wellness Community as the Wellness Club.


In an Aug. 30 Slatest, Elliot Hannon misstated when President Obama became the first president to visit a federal prison. Obama visited El Reno Federal Correction Institution in Oklahoma in July 2015, not last month.

In an Aug. 30 Slatest, Mark Joseph Stern misspelled Sen. Orrin Hatch’s first name.

In an Aug. 29 XX Factor, Nora Caplan-Bricker misidentified Agence France-Presse as Agence French-Presse.

In an Aug. 29 XX Factor, Michelle Goldberg misspelled Eliot Spitzer’s first name.


In an Aug. 26 Movies, Dana Stevens misidentified painter Ernie Barnes as Ernie Jones.

In an Aug. 26 Outward, Mark Joseph Stern misquoted the HB2 ruling’s “reasonable fit” analysis. The decision stated that the law satisfies intermediate scrutiny, not strict scrutiny.

In an Aug. 24 Drink, Adrienne So misidentified the Northwest Cider Association as the Northwester Cider Association.

In an Aug. 22 XX Factor, Willa Paskin misstated that Fox Searchlight was considering cutting a historically accurate rape scene from The Birth of a Nation. The scene is historically inaccurate.

In a July 14 Moneybox, Alex Cuadros misstated that Dilma Rousseff announced a plan to lend money to small farmers in 2014. It was in 2012.

In an Oct. 27, 2014, Science, Daniel Engber misstated that the researchers reanalyzed the data in a 2014 study, as if they’d performed this step only because earlier analyses had failed. That is not an accurate characterization of their process.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.