Slate’s mistakes for the week of Nov. 30.

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 30

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 30

Slate's mistakes.
Dec. 4 2015 4:04 AM


Slate’s mistakes.

In a Dec. 4 Moneybox blog post, Jeremy Quittner misidentified the Grocery Manufacturers Association as the Grocers Manufacturers Association.

In the Dec. 4 Slate News Quiz, Ken Jennings misidentified the year in a statistic about mass shootings in the United States. The statistic referred to 2015, not 2016.


In a Dec. 4 Slatest, Joshua Keating misstated that San Bernardino, California, shooters Syed Farook and Tashfeen Malik had legally obtained automatic weapons. They were semiautomatic weapons.

In a Dec. 4 You Must Remember This, Karina Longworth misspelled Josh LeRoy’s last name.

In a Dec. 3 Politics, Jamelle Bouie misstated that the weapons used in the San Bernardino, California, attack were large caliber. They were assault weapons, but not of a large caliber.

In a Dec. 3 Slatest, Rachel E. Gross misspelled Israel Defense Forces Brig. Gen. Rachel Tevet-Vizel’s last name.


In a Dec. 3 Slatest, Elliot Hannon misstated that the Washington Post report on Reagan and Bush–era climate change policy documents was published on Wednesday. It was released on Thursday.

In a Dec. 3 Slatest, Jeremy Stahl misstated when the Charleston, South Carolina, attack took place. It was on June 17, 2015, not June 18.

Due to an editing error, a Dec. 2 Books misidentified the title of the collection of Terry Southern’s letters as Yours in Haste and Admiration. It’s called Yours in Haste and Adoration.

In a Dec. 2 Brow Beat, L.V. Anderson misstated that Southern University’s marching band played Adele’s “Hello” at a half-time show. They played it at the Bayou Classic Battle of the Bands.


In a Dec. 2 The Gist, Mike Pesca misidentified the AME church in Charleston, South Carolina, as the AMC church.

In a Dec. 2 Slatest, Joshua Keating misstated that Doctors Without Borders had provided the location of a hospital near the city of Homs to the Syrian government before it was attacked on Nov. 28. It did not. 

Due to a production error, a Dec. 1 Brow Beat misidentified Netflix’s Making a Murderer as Making a Murder.

In a Dec. 1 the Juice, Daniel Gross misstated that $2 billion is “two with seven zeroes behind it.” It has nine zeroes.


In a Dec. 1 Slatest, Josh Voorhees misstated that Ted Cruz was in third place in the RealClearPolitics average of national GOP polls. Cruz was in fourth place, 0.7 points behind Marco Rubio.

In a Nov. 30 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that October 2015 was the hottest month on record. It had the highest temperature anomaly on record.

In a Nov. 30 Bad Astronomy, Phil Plait misspelled writer Stephen Cass’ first name. 

Due to an editing error, a Nov. 30 Business Insider misstated the date that Cards Against Humanity announced its Black Friday earnings. The announcement was on Sunday, not Monday.


In a Nov. 30 Jurisprudence, Tomiko Brown-Nagin misquoted Martin Luther King Jr.’s “I’ve Been to the Mountaintop” speech. He said “Somewhere I read of the freedom of speech,” not “Someone.”

In a Nov. 30 Schooled, Laura Moser misidentified the Internationals Network for Public Schools as the Internationals Network of Public Schools.

In a Nov. 30 Slatest, Joshua Keating misspelled the name of Papua New Guinea’s Cartaret Islands.

Due to an editing error, a Nov. 25 Jurisprudence misstated that Aaron Kheriaty gave a presentation on sexual orientation in October. His co-author gave the presentation; Kheriaty did not attend the conference where their work was presented.

In a June 5 Lexicon Valley, Katy Waldman misstated that Dr. Janice Jackson was affiliated with the University of Maryland when she conducted her research. She was studying at the University of Massachusetts Amherst.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.