Slate’s mistakes for the week of April 20.

Slate’s Mistakes for the Week of April 20

Slate’s Mistakes for the Week of April 20

Slate's mistakes.
April 24 2015 4:03 AM


Slate’s mistakes.

In an April 24 Brow Beat, Aisha Harris misidentified the name of Grey Sloan Memorial Hospital in Grey’s Anatomy as Seattle Grace Hospital, its original name.

In an April 24 Foreigners, Dana Walrath misstated the number of people at the System of a Down concert in Yerevan, Armenia. It was thousands, not tens of thousands.

In an April 24 Future Tense blog post, Jacob Brogan misidentified Tyrion Lannister’s lover in Game of Thrones. Her name is simply Shae, not Osha Shae. Osha is a different character. Also, a graphic in the post misspelled the name of Chronicles of Prydain character Eilonwy.


In an April 24 Television, Seth Stevenson misattributed the quote, “I expect to be replaced by a fucking app,” to Thom Payne. It is actually spoken by Jonathan Cooke.

In an April 23 Brow Beat, Adam Sternbergh misidentified Camp Pendleton as Fort Pendleton. He also misstated that the shortest trip for coffee beans to the U.S. is about 1,000 miles. The shortest trip to the continental U.S. is about 1,000 miles.

In an April 23 Future Tense, Jon Christian misstated that Carroll College is in Wyoming. It is in Montana.

In an April 23 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misspelled Nicholas Kristof’s last name.


In an April 23 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Michael Brown was killed in 2013. It was 2014.

In an April 22 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that a cloud of dust around the star V838 Monocerotis is seen to visibly expand. That’s an illusion caused by light moving through the dust cloud.

A photo caption in an April 22 Behold misspelled the Tibetan town of Larung Gar.

Due to an editing error, an April 22 Brow Beat misidentified who said that he’d like to see more Asians and black Americans added into the Fresh Off the Boat narrative. It was Jeff Yang, not Phil Yu. 


In an April 22 Jurisprudence, Dahlia Lithwick misspelled Fairleigh Dickinson University and misstated that Roger Koppl is currently a faculty member there. He is now a professor of finance at Syracuse University’s Whitman School of Management and a fellow at Syracuse’s Forensic and National Security Sciences Institute.

In an April 22 Outward, J. Bryan Lowder misidentified the site where Kevin Fallon’s review of Inside Amy Schumer appeared. It was the Daily Beast, not Salon.

In an April 22 Politics, Richard L. Hasen misstated that Jeb Bush created the Right to Rise super PAC. Bush created the Right to Rise PAC, and his political advisers deny he created the Right to Rise super PAC.

In an April 22 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled reporter Noah Hurowitz’s last name.


The headline of an April 22 Video misstated that none of the five hacks in the video appeared in the iPhone owner’s manual. Some of them did.

In an April 21 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that Emil Kraaikamp was Danish. He is Dutch.

In an April 21 Crime, Leon Neyfakh misidentified the amount the Koch brothers plan to spend on the 2016 elections. They plan to spend nearly $900 million, not nearly $900 billion.

In an April 21 Culturebox, Leslie Jamison misidentified Edmund Burke as Edward Burke.


In an April 21 Jurisprudence, Mark Joseph Stern misstated that the Supreme Court found Dennys Rodriguez's drugs to be inadmissible. The court overturned Rodriguez's conviction but remanded the issue of inadmissibility to the appeals court.

In an April 21 Moneybox blog post, Alison Griswold misstated that Time Warner Cable’s holdings include HBO and Turner Broadcasting. Those are not among Time Warner Cable’s holdings.

In an April 21 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that comments by the attorney of Tulsa volunteer Sheriff’s Deputy Robert Bates had been reported by news station KSN. They were reported by the AP.

In an April 21 Slatest, Rachel E. Gross misstated that Mark Schapiro is a senior correspondent at the Center for Investigative Reporting. He is a former senior correspondent there.

In an April 20 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that the Halema’uma’u vent was on the Mauna Kea volcano. It’s on Kilauea.

In an April 20 Moneybox blog post, Alison Griswold misstated that a Starbucks gift card markup was 400 percent. It’s a 300 percent markup, or 400 percent of the original price.

In an April 20 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misspelled Torrance, California.

In an April 20 Moneybox, Seth Stevenson misstated that a purchase of options on March 27 immediately followed a tweet by journalist Dana Mattioli. It occurred 19 seconds before the tweet and followed a newswire post by one second. The article and its headlines were updated to reflect this.

In an April 20 Slatest, Beth Ethier misidentified Fortune as Forbes.

In an April 20 TV Club, John Swansburg misstated that the final season of Mad Men consists of two eight-episode arcs. It consists of two seven-episode arcs.

In an April 19 Metropolis, Rebecca Tuhus-Dubrow misidentified Andy Lipkis as the executive director of Tree People. He is the founder and president.

Due to an editing error, an April 19 Working linked to an outdated Kickstarter campaign for Sarah Quintana. Her current campaign is for an upcoming album called Miss River

Due to a photo provider error, an April 18 Slatest misstated that the Gajan festival fell on the last day of the Bengali calendar. The festival lasts for a month and concludes on the final day of the Bengali calendar.

In an April 17 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misidentified Columbia University’s Teachers College as Teacher’s College.

In an April 17 Moneybox, Eric Holthaus misidentified the Natural Resources Defense Council as the National Resourced Defense Council.

In an April 15 Brow Beat, Laura Bradley misstated that Billy Crystal has been appearing on Late Show for 32 years. The show was called Late Night until 1993.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.