Slate’s Mistakes for the Week of Aug. 4

Slate's mistakes.
Aug. 8 2014 4:30 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In an Aug. 10 Slatest, Daniel Politi misstated that Tony Stewart got out of his car to confront Kevin Ward Jr. in the incident that killed Ward. Ward got out of his car to confront Stewart.

In a Aug. 8 Brow Beat, Boer Deng misstated that William Halsted is credited with performing the first blood transfusion in the United States. He is credited with performing the first emergency transfusion.

In an Aug. 8 Movies, Dana Stevens misstated the theatrical release date for The One I Love. It will be released on Aug. 22, not Aug. 15.

Advertisement

In the audio of the Aug. 8 Political Gabfest, Emily Bazelon misstated that the researchers in the Tuskegee Study injected their subjects with syphilis. They did not. The experiment followed the natural progression of the untreated virus in people who already had the disease, and who thought the government was giving them health care.

In an Aug. 8 Weigel, David Weigel misidentified Rutherford County, Tennessee, as Murfreesboro County.

In an Aug. 7 Future Tense blog post, Eric Holthaus misidentified the author of a previous Slate piece on the National Weather Service. It was Will Oremus, not Matt Yglesias.

An Aug. 7 Future Tense blog post quoted Joseph Patton as saying NOAA hurricane hunter planes have three Doppler radars. Only one of the three radars have Doppler capabilities. It also quoted Patton as saying the U.S. has never lost a hurricane hunter air craft. Six planes have been lost. The original quotes have been removed.

In an Aug. 7 Lexicon Valley blog post, Robin Straaijer misspelled Wilson Follett's last name.

In an Aug. 7 Moneybox, Alison Griswold misstated how many cities the apartment-listing service Zumper is in. It is live nationwide but has a particularly strong presence in 20 cities.

In an Aug. 7 Science, a video by Paca Thomas displayed Spain’s flag when discussing schizophrenics in India. The video has been updated to show India's flag. 

In an Aug. 7 Slatest, Jeremy Stahl misspelled Jürgen Klinsmann's last name. He also misidentified the San Jose Earthquakes as the San Jose Sharks.

In an Aug. 7 Slatest, Jeremy Stahl misstated that ISIS has renamed itself ISIL. It has renamed itself the Islamic State.

In a Aug. 7 Vault, Rebecca Onion misidentified a set of maps as topographic maps. They are better described as relief maps.

In an Aug. 7 XX Factor, Amanda Marcotte misstated in both the post and the headline that the United States has not signed the U.N. Convention on the Rights of the Child. The U.S. has signed it but has not ratified it. 

Due to an editing error, an Aug. 6 Brow Beat misstated the date the Bild article about Angela Merkel's flowing silk tunic was published. It was published on Aug. 4, not Aug. 6.

In an Aug. 7 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that a post on Slate’s The World blog about the Mosul Dam had been published on Aug. 6. It was published on Aug. 5.

In an Aug. 7 Television, Willa Paskin misstated the premiere date for the TV show The Knick. It premieres Aug. 8, not Aug. 10.  

In an Aug. 6 Gentleman Scholar, Troy Patterson misspelled Encyclopédie Moderne.

In an Aug. 5 Browbeat, Eliza Berman misspelled the name of Fleetwood Mac’s album Rumours.

In an Aug. 5 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misidentified the Centers for Disease Control and Prevention as the Center for Disease Control.

In an Aug. 5 The World, Joshua Keating misstated that the U.S. spent $27 billion to reinforce the Mosul Dam. The cost was $27 million.

In an Aug. 5 Wild Things, A.J. McCarthy misstated the name of the Woods Hole Oceanographic Institution.

Due to an editing error, an Aug. 5 XX Factor misstated ballet dancer Misty Copeland’s height. She is 5 feet 2 inches tall, not 5 feet 4 inches tall.

Due to an editing error, an Aug. 4 Brow Beat  misidentified the Nuart Theatre as the New Art Theatre.

In an Aug. 4 Double X, Amanda Hess misstated that the Institute for Ethics and Diversity in Sport released its NBA scorecard in July. It was released in June. She also misstated that Natalie Nakase was the first woman to serve as an assistant coach in the NBA. Lisa Boyer served as an assistant coach in 2001. Due to a production error, this article also misstated that Becky Hammon signed to be an assistant coach with the Clippers. She signed with the Spurs. 

Due to a production error, an Aug. 4 Future Tense misstated the episode number of the latest installment of the Techno Sapiens podcast. It is the third episode of the series, not the second.

In an Aug. 4 Future Tense blog post, Tyler Lopez misidentified a technique that Google previously used to identify child pornography images as “assigning hashtags.” The method used is called “hashing.”

In an Aug. 3 Slate Screening Room, Aisha Harris misidentified actor Mel Ferrer in The World, the Flesh, and the Devil as Jose Ferrer.

In an Aug. 1 Edgy Optimist, Zachary Karabell misstated that the Argentine government renegotiated the value of defaulted bonds in 2005 to pay creditors about 70 cents on the dollar. The accurate figure at the time was about 34 cents on the dollar.

In a July 21 Weigel, David Weigel misstated that Philip Anschutz owns the Washington Free Beacon. Anschutz owns the Washington Examiner and the Weekly Standard.

In a July 10 Bad Astronomy​, Phil Plait misstated that carbon dioxide in the air had increased by 150 percent since the start of the industrial age. It has increased by 143 percent. 

In an April 5, 2013 Brow Beat, Aisha Harris misspelled director Kimberly Peirce’s last name.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Working
Nov. 27 2014 12:31 PM Slate’s Working Podcast: Episode 11 Transcript Read what David Plotz asked a helicopter paramedic about his workday.