Slate’s Mistakes for the Week of April 28

Slate's mistakes.
May 2 2014 12:00 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a May 2 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misstated that the labor force shrank in April largely because adults gave up on looking for work. In fact, a relatively normal number of Americans left the labor force, but an abnormally low number rejoined.

In a May 2 Weigel, David Weigel misspelled activist Jim Lottsfeldt's last name.

In a May 1 XX Factor, Katy Waldman misstated the season in which an ad for Woodford Reserve premiered during an episode of Man Men. It was during the seventh season, not the sixth.

Advertisement

In an April 30 Culturebox, Ben Blatt misspelled Jamaica and Djibouti in the maps interactive component.

Due to an editing error, an April 30 Medical Examiner misstated that almost 25 percent of drivers killed in car accidents test positive for cannabis. A recent study showed that almost 25 percent test positive for non-alcohol drugs; of those, about 12 percent test positive for cannabis.

In an April 30 Brow Beat, Dana Stevens misstated that Bob Hoskins died of Parkinson’s disease. Though he suffered from Parkinson’s, he reportedly died of complications related to pneumonia.

The photo caption in an April 30 Feed the World misstated that the chickens were part of the patio system. It was a photo of broiler breeders in a poultry house. The photo has been changed.​​

In an April 30 Politics, John Dickerson misquoted CIA talking points as referring to “demonstrations in Benghazi.” The first draft referred to “attacks in Benghazi.” In the third draft, in revisions made by the CIA, the wording was changed to “demonstrations,” and it remained as such through the CIA's nine additional versions.

In an April 29 Future Tense blog post, Lily Hay Newman misstated the release date for The Internet's Own Boy. It will be released on June 27, not July 27. 

The photo caption in an April 29 Future Tense blog post misidentified the photographer of a photo of Secretary of the Navy Ray Mabus. The photo was taken by MC1 Arif Patani, not MCC Keith DeVinney.

In an April 29 Video, Paca Thomas misstated that Hurricane Sandy took place in 2013. It took place in 2012.

In an April 28 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Amal Alamuddin clerked for Justice Sonia Sotomayor. Alamuddin worked in Sotomayor's office while attending a New York University School of Law LL.M. postgraduate program.

In an April 28 TV Club, Julia Turner misstated the title of The American Way of Death

In an April 28 Video, Dallas Jensen misstated the parts per million acceptable for diphenylamine on U.S. and European apples. The U.S. limit is 10 ppm; it is 0.1 ppm in the European Union.

In an April 25 Business Insider, Nicholas Carlson misstated the name of Google's Street View technology. 

In an April 25 DoubleX, Hanna Rosin misstated that Arianna Huffington talks on the phone during staff yoga. Also, Rosin misstated when the Huffington Post's nap rooms were introduced. They were established when Huffington first opened the office, not right before her new book was published.  

In an April 24 Future Tense blog post, Marvin Ammori misstated that Section 706 of Telecommunications Act of 1996 does not permit the FCC to stop nondiscrimation. Section 706 does not permit the FCC to stop discrimination.

In an April 22 Design​, Michael Agresta misstated that the original plan for the New York Public Library's main branch proposed moving all of the research collection to New Jersey. It only proposed that much of the research collection would move to New Jersey.​

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Behind the Scenes
Oct. 29 2014 3:45 PM The Great Writing Vs. Talking Debate Is it harder to be a good writer or a good talker?