Slate’s Mistakes for the Week of Feb. 3

Slate's mistakes.
Feb. 7 2014 4:45 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a Feb. 7 Five-Ring Circus, Simon Doonan misspelled Morocco, Kathmandu, and the name of Busby Berkeley.

In a Feb. 7 Slatest, Josh Voorhees misspelled the name of former Olympic wrestler Rulon Gardner.

In a Feb. 7 Weigel, David Weigel misspelled Norwegian ambassador nominee George James Tsunis' last name.

Advertisement

In a Feb. 6 Dispatches from the Welfare State, Claire Lundberg misstated how many former French presidents attended the École nationale d’administration; it's two, not three.

In a Feb. 6 Five-Ring Circus, Justin Peters misstated that speed skater Sven Kramer represents Sweden. He is from the Netherlands.

Due to an editing error, a Feb. 6 Outward misstated that Shaun White could double his gold medal count at the Sochi Games. Once White pulled out of the slopestyle competition on Feb. 5, this was no longer possible.

Due to a production error, a Feb. 6 Quora credited two photos to the post's author. The photos were not taken by the author and have been removed.

In a Feb. 6 Weigel, David Weigel misspelled Texas Attorney General Greg Abbott’s last name.

In a Feb. 5 Business Insider, Julie Bort misspelled Rakesh Malhotra's last name.

A Feb. 5 Future Tense blog post from Global Voices Advocacy incorrectly referred to a bill as being passed by Egypt's Parliament. Egypt does not have a parliament; the bill came from the Ministry of Justice. The post also misstated that a link was in Russian; the link was in Serbian.

In a Feb. 5 Science, Mark Stern misstated that carbon dating places the Earth's age at about 4.5 billion years old. Scientists use uranium-lead isotope dating and other methods for dates this old rather than carbon dating.

In a Feb. 4 Bad Astronomy, Phil Plait misstated when he took the picture of the Sun included in the post. It was on Feb. 3, not Jan. 3. 

In a Feb. 4 Moneybox blog post, Matthew Yglesias misspelled the name of the social network Instagram.

In a Feb. 4 The World, Joshua Keating misstated the title of the journal Conflict Management and Peace Science.

In a Feb. 3 Books, Wilton Barnhardt misspelled the first name of Allan Gurganus.

In a Feb. 3 Brow Beat, Lara Zarum stated that Comedians in Cars Getting Coffee was in its second season. It is in its third season.

In a Feb. 3 Moneybox blog post, Matthew Yglesias misspelled the name of automaker Acura. 

In a Feb. 3 Quora, Marc Ettlinger misattributed a quote by Max Weinreich to his son Uriel Weinreich.

In a Feb. 3 XX Factor, Hanna Rosin misspelled GoldieBlox.

In the Feb. 2 Mysteries of the Universe, Phil Plait misstated how many planets had been found by Kepler. Of the 1,000-plus confirmed exoplanets, Kepler currently has found about 250. Also, due to a production error, the lead photo was credited to Dan Durda and to NASA and JPL-Caltech. Only Durda should have been credited.

In a Jan. 29 Dispatches from the Welfare State, Claire Lundberg misstated that French businesses are legally required to provide their salaried employees with lunch. French companies are only required to provide their employees with a separate area in which to eat lunch; many satisfy this requirement by offering subsidized meals in a cantine and/or by offering subsidized meal tickets that can be used at local eateries. The article also suggested that the French government directly subsidizes employees' meal tickets; businesses receive government tax breaks for subsidizing these meal tickets.

In a Jan. 29 Science, Warren Cornwall misstated the date for the publication of a study showing that monarch butterfly numbers had not declined at two sites. The study was published in 2011, not 2012.

In a Jan. 17 Culturebox, Jessica Winter misstated that the Yale–New Haven Hospital Child Sexual Abuse Clinic never interviewed Woody Allen's adopted daughter, Dylan Farrow; it should have said that the head of the hospital's investigating team, John Leventhal, never interviewed Dylan.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.