Slate’s mistakes for the week of April 29.

Slate’s Mistakes for the Week of April 29

Slate’s Mistakes for the Week of April 29

Slate's mistakes.
May 3 2013 4:45 AM


Slate’s mistakes.

Red pen,Red Pen

Photo by Gabriela Insuratelu

In a May 3 "Superman," Will Oremus misstated that the shepherd in Glaucon’s story from Plato's Republic seduced the king and killed the queen. The shepherd seduced the queen and killed the king.

In a May 3 “Moneybox” blog post, Matthew Yglesias misspelled Wired writer Marcus Wohlsen’s last name.

In a May 3 “Weigel” blog post, David Weigel misspelled Mother Jones reporter Gavin Aronsen’s last name.

In a May 2 “Sports Nut,” Stefan Fatsis misstated the dates of Abby Wambach’s head injury and concussion test. They occurred on April 20 and 24 respectively, not March 20 and 24.


In a May 2 “Brow Beat” blog post, Forrest Wickman misidentified two movie scenes included in a video essay. The scenes were from Wild Style and Dressed to Kill, not Style Wars and Blow Out.

Due to an editing error in a May 2 “Culturebox,” the article misstated that Jared Lee Loughner was involved in the Aurora, Colo. shooting, not the Tucson, Ariz. shooting.

In a May 2 “Moneybox” blog post, Matthew Yglesias misspelled Brenda Cronin’s last name.

In a May 2 “Moneybox” blog post, Matthew Yglesias misspelled Penny Pritzker’s last name.


In a May 1 "Bad Astronomy" blog post, Phil Plait wrote that all of NASA's educational funding was zeroed out in the proposed 2014 White House budget. However, it is NASA's mission-specific educational funding that will be erased in the budget.

In a May 1 “Double X,” Emily Bazelon misspelled the name of the book Queen Bees and Wannabes.

In an April 30 "Bad Astronomy" blog post, Phil Plait originally mislabeled the colors of the false-color picture of Saturn.

In an April 30 “Classic Poem,” Alicia Ostriker implied that Shakespeare was alive in 1690. He’s believed to have died in 1616.


In an April 30 “Future Tense” blog post, Emma Roller wrote that the blog of Tom Wheeler, the anticipated nominee for FCC chairman, had been deleted. While the blog was inaccessible at, it remains accessible at

In an April 30 “Trending News Channel” blog post produced by Reuters, the restaurant Noma was described as having three Michelin stars. It has two.

In an April 29 "Bad Astronomy" blog post, Phil Plait inadvertently swapped the directions east and west in a description of a sunrise. The sun was also described as being 47 degrees above the horizon. It would be 43 degrees above the horizon.

In an April 29 “Brow Beat” blog post, June Thomas originally listed the Sterling Cooper Draper Pryce partner names in the wrong order.


In an April 29 "Future Tense" blog post, Jason Bittel originally judged the Disney FASTPASS® as grossly classist. However, the Disney program is free and available to all. The post now refers instead to the VIP Tour at Cedar Point, where guests can pay $395 to have a park representative personally walk them to the front of the line all day. Bittel also wrote that the TSA could "buy" a redirect to a more logical URL. The TSA would only have to create one, not buy it.

In an April 29 “Weigel” blog post, David Weigel misspelled Ian McKellen and Mark Leibovich's last names and misidentified CBS producer Jill Jackson as Jill Jacobs.

In an April 29 "XX Factor" blog post, Alyssa Rosenberg misstated Walder Frey’s relationship to Talisa on Game of Thrones. Frey is not her father-in-law but her father and would have been Robb’s father-in-law had Robb married Talisa.   

In an April 29 “XX Factor” blog post, Hanna Rosin misdentified Dzhokhar Tsarnaev as the baby with an oversized knitted hat in a family photo. The baby in that photo is Dzhokhar's older brother, Tamerlan. The sentence has been deleted from the post.


In a April 29 “XX Factor” blog post, J. Bryan Lowder misspelled Matthew Shepard’s last name.

In an April 28 "Bad Astronomy" blog post, Phil Plait wrote that Frank Luntz coined the term climate change, but the term was apparently first used in a 1975 paper by geochemist Wallace Broecker. Luntz heavily promoted the term after it was already in existence.

In an April 26 “Crime” blog post, Justin Peters misidentified Tavon White as Tavon Smith.

In an April 24 “Moneybox” blog post, Matthew Yglesias wrote that the 400 deaths at a Bangladesh garment building arose from a fire rather than a building collapse.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.