Slate's mistakes for the week of Dec. 5, 2011.

Slate's mistakes.
Dec. 9 2011 7:05 AM

Corrections

Slate's mistakes.

1_123125_2083123_2240254_2276623_101216_cor_redpenthumb

Photograph by Gabriela Insuratelu.

Due to an editing error, a Dec. 8 “Technocracy” originally stated that it has been more than 300 years since the passage of the “Intolerable Acts.” It has been more than 200 years.

In a Dec. 9 "Music Box," Fred Kaplan originally misidentified Orchestre National de Jazz as Quebecois. It is French. He also originally misspelled Kidd Jordan's name.

In a Dec. 8 "Movies," Dana Stevens originally stated that in Tinker Tailor Soldier Spy, Control tasked George Smiley with investigating MI6 from the outside. Smiley was enlisted by a civil servant. She also originally misidentified a cover of "La Mer" as Hungarian-accented. It was done by Julio Iglesias.

Advertisement

In a Dec. 8 "Explainer," Brian Palmer incorrectly stated that 458 people die annually from acetaminophen overdoses. In fact, that was a figure from the years 1990 through 1998. He also originally misspelled Advil and Percocet

In a Dec. 8 “Sports Nut,” Craig Fehrman mischaracterized Major League Baseball’s new rules on amateur draft spending. MLB will not tell teams how much to spend on individual picks. Rather, each team will have a “signing bonus pool” that it can divvy up on every player taken in the first 10 rounds.

In a Dec. 7 “Books,” Ron Rosenbaum misspelled the name of Jean Holabird.

In a Dec. 7 “Politics,” David Weigel misquoted Rick Santorum’s speech to the Republican Jewish Coalition. Santorum said that the United States will stop Iran, not Israel, from getting a nuclear weapon.

In the Dec. 6 “Jurisprudence,” Dahlia Lithwick misstated the number of Senate Republicans voting to filibuster judicial nominee Caitlin Halligan. It was 45 votes, not 54.

In a Dec. 6 “Slatest” post, Lauren Hepler misspelled Berkeley.

In a Dec. 6 “Sports Nut” dialogue entry, Daniel Engber incorrectly suggested that the New York Mets traded to Jose Reyes. He left the team in free agency.

In the Dec. 5 “Politics,” David Weigel misquoted Occupy D.C. activist Sam Jewler, who referred to "autonomous action," not "anonymous action."

In the Dec. 5 “Reckoning,” Michael Moran described the coming U.S. military budget cuts as totaling $600 million. They are $600 billion.

In the Dec. 5 “War Stories,” Fred Kaplan stated that John Nagl had taken command of an infantry battalion in 2007. It was an armor battalion that he took command of, in 2006.

In the Dec. 5 “Well-Traveled,” Tony Perrottet misidentified The Borgias as an HBO series. It airs on Showtime.

In the Nov. 23 “Culturebox,” Sam Adams transposed the dates of two broadcasts of the Muppets skit “Mahna Mahna.” It appeared on Sesame Street on Nov. 27, 1969, and on the Ed Sullivan Show on Nov. 30, 1969—not vice versa.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article

  Slate Plus
Slate Picks
Dec. 19 2014 4:15 PM What Happened at Slate This Week? Staff writer Lily Hay Newman shares what stories intrigued her at the magazine this week.