Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
July 29 2011 6:50 AM


Red pen.

In a July 28 "Brow Beat" post, Christina Gossman suggested that the user information used to seed ID numbers created with a hash function could be extracted; actually, hash functions are practically irreversible.

In a July 28 "Moneybox," Annie Lowrey misspelled the name of the German entrepreneurs, the Samwer brothers.


Due to an editing error, the July 27 "Sports Nut" originally misspelled the first name of former New York Giants running back Ottis Anderson. The piece also incorrectly named Anderson as a plaintiff in a concussion lawsuit. His name has been removed from the lawsuit.

In the July 26 "Brow Beat" slide show, Heather Murphy originally described the drop from a Fort Tyron wall as 1,000 feet, not 100.

In the July 26 "Music Box," Bill Wyman originally misspelled Sarah Vaughan's surname.

In a July 26 "Politics," David Weigel misidentified Rep. David Schweikert as a former state treasurer. He is a former treasurer of Arizona's Maricopa County.


In a July 26 "Top Right," Jessica Grose did not make clear that the television program Teen Mom 2 had already premiered prior to publication of the article.

In a July 26 "XX Factor" post, Rachael Larimore misspelled the surname of former South Carolina Gov. Mark Sanford.

In the July 25 "Explainer," Brian Palmer misidentified emergency preparedness expert Robert Blitzer as Robert Blazer.

In a July 25 "Politics," David Weigel misattributed a quote to Sen. Harry Reid. It was Sen. Charles Schumer who said that Reid's budget plan was something House Republicans "can't refuse."


In the July 24 "Gallery," Isabel Slepoy misidentified a gay couple photographed outside the New York City courthouse as waiting to receive a marriage license. The couple was already married and came to the courthouse to celebrate other couples' weddings.

In the July 23 "Cocktail Chatter," Christina Gossmann and Will Oremus mistakenly wrote that Uncle Tom's Cabin was published in 1952. It was published in 1852.

In the July 22 "Movies," Dana Stevens originally and incorrectly stated that the childhood home where the lovin' feelin' came creeping in belonged to Jamie. It belonged to Dylan.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.