Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Jan. 14 2011 6:55 AM


Red pen.

In the Jan. 13 "DoubleX Gabfest" blog, Columbine killer Dylan Klebold's name was originally written as Eric.

In a Jan. 12 "Explainer," Brian Palmer misspelled the name of John Schrank, who attempted to assassinate Theodore Roosevelt.


In a Jan. 11 "Explainer," Christopher Beam incorrectly identified Rep. Gladys Spellman as a congresswoman from New York. She was born in New York but represented Maryland.

In a Jan. 11 " Slatest" item, Sonia Van Gilder Cooke incorrectly stated that the Chinese J-20 aircraft is capable of "laser-dodging." It is  only capable of radar-dodging.

In a Jan. 11 "Technology," Farhad Manjoo originally misstated the amount of data transmission allowed in AT&T's lowest-priced cellular plan. It is 200 MB per month, not 15 MB.

In the Jan. 11 "War Stories," Fred Kaplan originally misstated the date of Secretary of Defense Robert Gates' arrival in China. He arrived on Sunday, Jan. 9, not Tuesday, Jan. 11. In addition, because of a production error, a map accompanying the article mislabeled Singapore.


In a Jan. 11 "XX Factor" blog post, Kate Julian misstated the year of Susan Klebold's O, The Oprah Magazine article.

A headline for a Jan. 9 "Sports Nut" dialogue entry incorrectly stated that the Kansas City Chiefs beat the Baltimore Ravens in the first round of the NFL playoffs. Baltimore beat Kansas City 30-7.

In the Jan. 8 "Press Box," Jack Shafer misspelled the Twitter alias @weareyourfek and the name James von Brunn. He also stated, incorrectly, that SarahPAC took down its "crosshairs" map. The Mediaite report on which that statement was based was subsequently retracted.

In the Jan. 7 "Press Box," Jack Shafer misspelled Michael Jordan's last name. He also referred to Robert S. Mueller III as Robert S. Mueller II.

In the Jan. 7 "Television," June Thomas misidentified the actor who plays Thomas in Downton Abbey as William Mason.

In a Jan. 3 "Culturebox" Daniel Engber incorrectly described a British ban on Japanese-style replica swords that came into effect in 2009. It was 2008.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.