Slate’s mistakes for the week of Sept. 18.

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 18

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 18

Slate's mistakes.
Sept. 22 2017 4:03 AM


Slate’s mistakes.

In a Sept. 23 Slatest, misspelled Jemele Hill’s first name and misstated that she was male. 

In a Sept. 21 Brow Beat, Nate Jones misspelled DirecTV.


In a Sept. 21 Future Tense, Mike Smith misstated AccuWeather's estimate for the total cost of Hurricanes Harvey and Irma. It is $290 billion, not $390 billion.

Due to an editing error, a Sept. 21 Slatest about the death of an Oklahoma City man mistakenly featured a photo of Miami’s skyline and misidentified it as Oklahoma City’s.

In a Sept. 21 Slatest, April Glaser misspelled the name of the web company Cloudflare.

In a Sept. 20 Slatest, Osita Nwanevu misstated that a trip to Philadelphia taken by Health and Human Services Secretary Tom Price was taken by Treasury Secretary Steven Mnuchin.

In a Sept. 18 Future Tense, April Glaser misstated the amount of money the Department of Energy recently invested in supercomputing research. It was $258 million, not $258 billion.

In a Sept. 12 Jurisprudence, Dahlia Lithwick misstated that Sens. Ted Cruz and John Cornyn of Texas had refused to sign off on any Obama nominees. They objected to potential nominees for two 5th Circuit seats as well as those for six district court vacancies.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.