Slate’s mistakes for the week of Feb. 13.

Slate’s Mistakes for the Week of Feb. 13

Slate’s Mistakes for the Week of Feb. 13

Slate's mistakes.
Feb. 17 2017 4:07 AM


Slate’s mistakes.

Due to a production error, the photo caption on a Feb. 16 Books misspelled the name of the Berlin neighborhood of Kreuzberg.

In a Feb. 16 Moneybox blog post, Henry Grabar misspelled Rep. Mimi Walters’ last name.


In a Feb. 16 Slatest, Osita Nwanevu misstated that Reps. Jason Chaffetz and Bob Goodlatte called for an investigation into White House leaks. Their letter does not specify what parts of the government should be investigated.

In a Feb. 15 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misspelled the name of the Chinese city Shenzhen.

In a Feb. 15 Slatest, Jacob Brogan misspelled Jeff Sessions’ last name.

In a Feb. 15 War Stories, Fred Kaplan misstated that Benjamin Netanyahu requires Palestinians to recognize Israel before any peace talks. Palestinians recognized Israel in the Oslo Accords but did not recognize Israel as a Jewish state.


In a Feb. 14 Brow Beat, Heather Schwedel misidentified Donald Luskin’s company as MacroTrend. It is TrendMacro.

In a Feb. 14 Moneybox blog post, Henry Grabar mischaracterized the Oroville Dam’s spillway. It consists of a concrete wall as well as a concrete chute.

In a Feb. 14 XX Factor, Christina Cauterucci misstated that Pathfinder International had received a $10 million grant from the Gates Foundation. It got two grants totaling nearly $10 million.

In a Feb. 13 Cover Story, Jim Newell misstated that Liz Jaff, a candidate for DNC vice chair, is a political director at Crowdpac. She is vice president for business development.


In a Feb. 13 Slatest, Elliot Hannon misquoted Michael Flynn’s resignation letter as saying he initially gave Pence an incomplete briefing because of the “past pace of events.” Flynn wrote it was because of the “fast pace of events.”

In a Feb. 8 Science, Daniel Engber misattributed a memo to the Agricultural Research Service as having come from the White House. Subsequent reporting had by that time revealed that the memo came from career officials within the ARS; the White House had nothing to do with it.

In a Feb. 2 Schooled, Dana Goldstein misstated that retired Supreme Court Justice David Souter spoke in 2012 at the University of New Hampshire Law School. The event in question took place at another venue in Concord, New Hampshire.

The following clarification has been added to a Jan. 31 Trumpcast show page: A Clarification: On this edition of Trumpcast, Jacob Weisberg had a back-and-forth conversation with Bill Browder, the investor and author, about how the Trump administration may affect the United States' relationship with Russia. As part of that conversation, they discussed work done by the firm Fusion GPS and its co-founder Glenn Simpson on behalf of the company Prevezon, owned by the son of the vice president of Russian Railways. By that discussion, Trumpcast and Slate did not intend to imply that Fusion GPS or Simpson were directly working for the Russian government or Russian intelligence. Fusion GPS and Simpson state that they have never engaged in any lobbying on behalf of Russia or Russian agents, and they assert that their only work for a Russian entity was in the Prevezon litigation, at the request of the law firm Baker Hostetler. Because Fusion GPS and Simpson do not believe they were engaged in lobbying activity, they contend that they were not required to file under the Foreign Agents Registration Act.

In a June 15, 2015, Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that white supremacists David Joseph Pedersen and Holly Ann Grigsby killed Grigsby’s father and stepmother. The pair killed Pedersen’s father and stepmother.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.