Slate’s mistakes for the week of Aug. 15.

Slate’s Mistakes for the Week of Aug. 15

Slate’s Mistakes for the Week of Aug. 15

Slate's mistakes.
Aug. 19 2016 4:04 AM


Slate’s mistakes.

In an Aug. 21 Five Ring Circus blog post, Matthew Dessem misidentified the Japanese prime minister as the head of state. The emperor is the head of state; the prime minister is the head of government.

In an Aug. 19 Five-Ring Circus blog post, Justin Peters misstated that Olympic horses do not wear tiny hats. Olympic horses do wear tiny hats.


In an Aug. 18 XX Factor, Nora Caplan-Bricker misstated the population that experienced a 27 percent increase in birth rate according to a University of Texas–Austin study. The increase applied to injectable contraceptive users, not all contraceptive users who used Planned Parenthood clinics.

Due to editing errors, an Aug. 16 Five-Ring Circus blog post misstated Allyson Felix’s age. She’s 30, not 29. It also misidentified the International Association of Athletics Federation as the International Association of Athletic Federation.

In an Aug. 16 Interrogation, Isaac Chotiner misquoted Shadi Hamid as saying Turkish President Recep Tayyip Erdogan “wants to use a very powerful centralized faith” as the vehicle for transformation. Hamid said Erdogan would use a “centralized state.”

In an Aug. 16 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misidentified the county in Arizona where there are presently no insurers planning to participate in the health care exchanges next year as Pinellas County. It is Pinal County.


In an Aug. 16 Slatest, Jeremy Stahl misspelled Donald Trump spokeswoman Hope Hicks’ last name.

In an Aug. 16 XX Factor, L.V. Anderson misidentified Sen. Susan Collins as a Democrat. She is a Republican.

Due to an editing error, an Aug. 15 Five-Ring Circus blog post misstated which pool was drained at the Rio Olympics. It was the synchronized swimming pool, not the diving pool.

In a Aug. 15 XX Factor, Elissa Strauss misstated the origin of a quote from Movieguide writer Taylor Beahr. It was from an interview with Newsmax, not a video on the petition against Bad Moms.

In an Aug. 14 Brow Beat, Matthew Dessem misspelled the Hollywood Reporter.

In an Aug. 12 Five-Ring Circus, Josh Levin misidentified the location of Usain Bolt’s 2008 race that laid expectations for the 2012 Olympics. It was in Beijing, not London.

In an Aug. 4 Mom and Dad Are Fighting, Allison Benedikt misspelled the title of author Rosalind Wiseman’s book. It is Queen Bees and Wannabes, not Wannabees.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.