Slate’s mistakes for the week of Dec. 7.

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 7

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 7

Slate's mistakes.
Dec. 11 2015 4:02 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a Dec. 10 Slatest, Rachel E. Gross misidentified Trevor Bowen as president of Brunswick North West Primary School.He is the principal. It also misidentified Tony Abbott as the prime minister of Australia. He is the former prime minister. 

In a Dec. 10 Bitwise, David Auerbach reported that GhostSecGroup launched a denial-of-service attack against the website Jihadology. The attack was the work of a group currently calling itself GhostSec. He also wrote that a report in Foreign Policy “admits that GhostSecGroup’s efforts are probably inconsequential and possibly harmful.” That piece only admits that the group is probably inconsequential.

Advertisement

In a Dec. 10 Outward, Stephen Vider and David S. Byers misstated that Amber Hollibaugh founded Queers for Economic Justice. It was founded and initially led by Joseph DeFilippis.

In a Dec. 10 Politics, Jamelle Bouie misspelled Gov. John Kasich’s last name.

In a Dec. 10 Politics, Jim Newell misstated that GOP party leaders are hoping that Cruz can “make something happen” in the primary. They’re hoping for Christie, not Cruz.

In a Dec. 10 Slatest, Elliot Hannon misstated that the fundraiser recording of Mitt Romney calling 47 percent of Americans freeloaders was during the 2008 election cycle. It was during the 2012 campaign.

Advertisement

In a Dec. 10 Television, Willa Paskin misspelled Matthew Rhys’ first name.

The author biography on a Dec. 9 Culturebox misstated that David Lang was the composer of the score for Requiem for a Dream. He was the arranger.

In a Dec. 9 Double X, Michelle Goldberg misstated Helen Highwater’s last name.

In a Dec. 9 The Drift, Katy Waldman misattributed one of Prospero’s lines in The Tempest to Puck.

Advertisement

Due to a production error, a paragraph in a Dec. 9 Future Tense was misattributed to the article’s author, Ed Finn. It was a quote from an Atlantic article. 

In a Dec. 9 Schooled, Laura Moser misspelled Washington Post columnist Jay Mathews’ last name.

Due to an editing error, a Dec. 8 Crime misspelled author Alex Yablon’s last name. Also, Chris Kirk and Yablon mistakenly included some incidents in the map of shootings in which guns were involved and somebody was injured but no shots were fired and incidents involving pellet guns. These incidents have now been removed. They also misidentified 69 suicides or attempted suicides as homicides, attempted murders, assaults, self-defense shootings, or accidents. Several markers on the map that were placed incorrectly around Washington, D.C., have also been fixed.

In a Dec. 8 Moneybox blog post, Jake Blumgart misstated when his Next City article about Chester, Pennsylvania, was published. It ran in 2014, not 2013.

Advertisement

In a Dec. 8 Schooled, Laura Moser misidentified the Department of Education’s Office for Civil Rights as the Office of Civil Rights.    

Due to an editing error, a Dec. 8 Shortcut misidentified shirts in a video as button-down. The shirts in the video are button-front, but not button-down.

In a Dec. 7 Moneybox, Aymann Ismail misidentified several years in the video’s chart showing the decline of U.S. apparel manufacturing employees from 1989 to 2000. The video has been updated.

In a Dec. 7 Slatest, Juliana Jiménez misidentified Argentina’s president-elect. His name is Mauricio Macri, not Antonio Macri.

In a Dec. 7 Slatest, Ben Mathis-Lilley misidentified the site that published a Rachel Dolezal profile as Vice rather than Broadly. Broadly is a stand-alone site within Vice Media.

In a Dec. 6 Bad Astronomy, Phil Plait misspelled astrophotographer Luis Argerich’s last name.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.