Slate’s mistakes for the week of Sept. 14.

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 14

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 14

Slate's mistakes.
Sept. 18 2015 4:03 AM


Slate’s mistakes.

In a Sept. 18 Behold, David Rosenberg misspelled Hartford Art School.

In a Sept. 18 Future Tense, April Glaser miscalculated the percentage of live accounts affected by nonconsensual searches at UC–Berkeley. Thirty-nine requests for user data divided by 77,000 total users equals 0.0506 percent, not 0.000506 percent. The count of Apple customers affected by government search was also misstated. Its transparency report notes 0.00571 accounts have been affected by government search, not 0.000571, as reported.


Due to a photo provider error, a photo caption on a Sept. 18 Future Tense misspelled chemist Daniel Rosenberg’s name. 

In a Sept. 17 Future Tense, Fergus Pitt misidentified Derek Watkins as the New York Times’ cartographer and satellite expert. There are multiple cartographers and satellite experts at the Times. Also, due to a production error, an image was incorrectly credited to DigitalGlobe. It was a screenshot from a ProPublica story.

In a Sept. 17 Slatest, Leon Neyfakh misstated that the prison population increased in 2014. It increased in 2013.

Due to an editing error, a Sept. 16 Brow Beat misstated that Henry Kissinger and Richard Nixon called Bobby Fischer before the 1972 World Championship in Pawn Sacrifice. Only Kissinger called before the match.


In a Sept. 16 Medical Examiner, Teresa Johnson misstated in one mention that the pertussis disease agent is a virus. The disease is caused by bacteria.

In a Sept. 16 Moneybox blog post, Alison Griswold misstated that Rick Santorum is a current senator. He was formerly the U.S. senator representing Pennsylvania.

In a Sept. 16 Slatest, Josh Voorhees misidentified John Kasich as the former governor of Ohio. Kasich is the current governor of the Buckeye State.

In a Sept. 15 Outward, J. Bryan Lowder misattributed an ad to Procter & Gamble’s Tide brand. The ad is a piece of “on spec” work by director Mark Nickelsburg and has not been accepted by P&G.  


In a Sept. 14 BrowBeat, Aisha Harris misspelled Project Greenlight finalist Kristen Brancaccio’s first name. She also misstated that the Farrelly brothers wrote the script of the movie being made in the show’s new season. The Farrelly brothers found the script; it was written by an unnamed comedy writer.

In a Sept. 14 Future Tense, Mike Godwin misspelled Sen. Orrin Hatch’s first name.

Due to an editing error, a Sept. 14 Medical Examiner misstated that blood pressure is measured in milligrams of mercury. It is measured in millimeters of mercury.

In a Sept. 14 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled the city Gautier, Mississippi.

In a Sept. 10 Future Tense, Levi Tillemann misstated that an electric-vehicle charging station in Northwest Washington, D.C., could give his BMW i3 about 60 miles of juice in a half-hour. That station had a fast charger that could give 60 miles in 30 minutes, but the fast charger was not compatible with the BMW i3. The station’s level 2 charger, which could give 15 or 20 miles, was compatible with the BMW i3.

In an Aug. 10 Outward, Liam Hoare misstated that France decriminalized homosexuality in 1982. The age of consent was equalized for heterosexual and homosexual relations in France in 1982.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.