Slate’s mistakes for the week of July 6.

Slate’s Mistakes for the Week of July 6

Slate’s Mistakes for the Week of July 6

Slate's mistakes.
July 10 2015 4:03 AM


Slate’s mistakes.

In a July 10 Outward, Miz Cracker misspelled Gordian Knot.

In a July 9 The Bills, Helaine Olen misstated that subsidies are not available for health plan deductibles. Subsidies are available to some customers on some plans on the health care exchanges.

Due to an editing error, a July 9 Wild Things misstated that bumblebees are used for their honey services. They are used for pollination.


Due to a copy editing error, a July 8 Jurisprudence misstated that an op-ed criticizing the judge who released Bill Cosby's testimony ran in the Washington Free Beacon. It ran in the Federalist

Due to a photo provider error, the caption in a July 8 Slatest misidentified Oakland Police Department motorcycle officers as California Highway Patrol motorcycle officers. 

Due to a production error, a July 7 Podcast for America show page included Soundcloud and download links to the prior week’s episode, Episode 7. The links have been corrected to link to Episode 8.

In a July 6 Brow Beat, Laura Bradley misstated that Roseanne takes place in Indiana. It takes place in Illinois.


In a July 6 Drink, Will Gordon misstated that Adam Vavrick is the beer manager at Binny’s Beverage Depot. He is the former beer manager. The article also contained an incorrect image of SweetWater’s Happy Ending label.

In a July 6 Politics, Jamelle Bouie misstated that Iowa holds a primary. Iowa holds a caucus, not a primary.

In a July 6 The Spot, Jeremy Stahl misstated that viewership for both the 1999 Women’s World Cup final and the 2015 final were more than the highest-ever total for any men’s game. The 2015 final was, but the 1999 viewership was slightly below that of 2014’s World Cup group phase match between the United States and Portugal. Also, due to a photo provider error, this post’s photo caption misidentified Alex Morgan as Ali Krieger and Whitney Engen as Kelley O’Hara.

In a July 5 Slatest, Alexander Clapp misstated that “no” won the Greek referendum by 11 points. It won by 22 points.


In a July 5 The Spot, Jeremy Stahl misstated that the U.S. scoreless defensive streak at the Women’s World Cup lasted 540 minutes. It lasted 539 minutes.

Due to a production error, a July 3 Culturebox’s photo caption misidentified Barry Manilow as Neil Diamond and Neil Diamond as Barry Manilow. 

In a July 3 The Spot, Gwendolyn Oxenham misstated the name of Gloria Estefan’s song “Reach” as “Reach Higher.”

In a July 2 Bad Astronomy, Phil Plait misidentified the photographer of a picture taken by Jeff Fite as himself.  

In a June 30 Crime, Mark Obbie misidentified the gender of an infant whose birth Gary Brown attended. The baby was a girl, not a boy. 

In a June 24 The Juice, Daniel Gross misstated that a plug-in Toyota Prius is eligible for a $7,500 federal tax credit. It gets a $2,500 federal tax credit. He also omitted the funding source of a Connecticut-administered pool to assist buyers of electric and plug-in hybrid vehicles and misstated that state residents were bearing a portion of those purchases. Because the funding source is the state’s largest utility, the state and its utility customers are indirectly bearing that portion of the purchases.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.