Slate’s mistakes for the week of June 8.

Slate’s Mistakes for the Week of June 8

Slate’s Mistakes for the Week of June 8

Slate's mistakes.
June 12 2015 1:59 PM


Slate’s mistakes.

In a June 13 Politics, John Dickerson misquoted Claire Lipschultz as saying Hillary Clinton visited people in Iowa and Vermont. Lipschultz said Clinton visited people in Iowa and New Hampshire.  

In a June 12 Brow Beat, Forrest Wickman misspelled the last name of the Jurassic Park character Dr. Henry Wu.

In a June 11 Future Tense blog post, Michael Dobson misspelled Berkeley.


In a June 11 Jurisprudence, Adam Winkler misstated that Justices Scalia, Thomas, and Alito joined Roberts in a partial dissent in House v. Bell. Alito did not participate in this decision.

In a June 10 Bitwise, David Auerbach misstated that James Watson co-discovered DNA. He co-discovered its structure.

In a June 10 Future Tense blog post, Andy Greenberg misstated that regardless of the commenters’ intent, their statements were illegal under federal statutes protecting officials from threatening speech. Only “true threats” would be illegal, and the definition of a true threat may involve the commenters’ intent.

In a June 10 Science, David Wolman misstated that a single meter-long rod in Paris is the standard for the meter. The rod is no longer the standard for the meter. The sentence has been updated to compare the atomic clock’s determination of the second to the platinum-iridium alloy that determines the kilogram. 


In a June 10 Slatest, Ben Mathis-Lilley misidentified a photo of Washington, D.C.’s Union Station as a train station in Philadelphia.

In a June 9 Brow Beat, Miriam Krule misspelled actor Malcolm Goodwin’s first name.

In a June 9 DoubleX, Jane C. Hu misstated that a menstrual cup will “never overflow.” This is not necessarily true for all women, particularly those with heavier menstrual flow. 

In a June 9 Double X, Alex Ronan misspelled Cara Delevingne’s last name.


In a June 9 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that a judge had been asked to arrest police officers involved in the death of Tamir Rice. The judge was asked to issue a warrant for the officers’ arrest.

In a June 8 The Spot, Jeremy Stahl misquoted Fox broadcaster Cat Whitehill as saying “It’s sad that Hope Solo is as good as she is.” Whitehill said [Australian player Emily] “Van Egmond is sad that Hope Solo is as good as she is,” referencing the player whose shot Solo had just blocked. It also misstated that Whitehill made a verbal slip or a surprisingly frank comment in saying so. It also misstated that Whitehill had expressed sadness at Solo's talent level.

In a June 5 Video, Rachel Stewart misstated that Dennis Hastert is “facing his own impeachment for using government money to cover up sexual misconduct.” Hastert no longer holds public office and has not been charged with misusing government money. While some sources have alleged sexual misconduct that predated his tenure in Congress, Hastert has not been convicted of sexual crimes nor has he admitted to sexual misconduct.

In a June 4 Education, Rebecca Schuman misstated that Congress blocked regulations on for-profit colleges that President Obama attempted to instate in 2009. A majority of the House of Representatives voted to block the regulations.

In an April 16, 2014, Moneybox, Jordan Weissmann misstated that an 11-year estimate from the Congressional Budget Office was 10 years.

In a Nov. 11, 2013, Slatest, David Weigel misidentified D.C. politicians Michael A. Brown and Michael D. Brown as each other.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.