Slate’s mistakes for the week of Oct. 13.

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 13

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 13

Slate's mistakes.
Oct. 17 2014 4:38 AM


Slate’s mistakes.

Due to an editing error, the Oct. 17 The Eye misspelled the Spanish city of Granada.

In an Oct. 17 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled Dahlia Lithwick’s last name.

In an Oct. 17 Vault, Rebecca Onion misstated that Apollo 11 landed on the moon in May 20, 1969. The true date of the landing was July 20, 1969.


In an Oct. 16 Future Tense, Will Oremus misstated that the iPad Air 2 weighs .96 ounces. It weighs .96 pounds.

In an Oct. 16 Movies, Aisha Harris misstated the meaning of a “PWI” college campus. The P commonly stands for “predominantly,” not “privileged.”

In an Oct. 16 Politics, John Dickerson misstated that Louisiana U.S. Senate candidate Bill Cassidy is polling above 50 percent.

In an Oct. 16 Slatest, Elliot Hannon misstated the result of $100,000 subtracted from $1 billion, the amount still needed by the U.N. Ebola Trust Fund.


In an Oct. 16 War Stories, Fred Kaplan misstated that WikiLeaks planned Edward Snowden’s entire escape route. It is believed the organization only assisted with his trip to Moscow. He also misstated that Tom Brokaw conducted the interview with Snowden in a Moscow hotel room. It was Brian Williams.  

In an Oct. 15 XX Factor, Amanda Hess misquoted sociologist Kris Macomber as saying that feminist activists are considering “how to integrate men in ways that don’t undermine gender inequality.” Macomber said that feminist activists are considering “how to integrate men in ways that don’t undermine gender equality.”

In an Oct. 14 Future Tense blog post, Will Oremus misidentified a page that returned a DNS lookup failure as an example of a 404 “page not found” error on the Democratic National Committee’s website.

In the photo caption of an Oct. 14 Future Tense blog post, Lily Hay Newman misstated that the dead batteries in the photo were lithium-ion. They are lithium batteries.


In an Oct. 13 Behold, Jordan Teicher misspelled the city of Sausalito. 

In an Oct. 13 Brow Beat, Dee Lockett misstated the year of Kurt Cobain's suicide as 1995. He died in 1994.

In an Oct. 13 Moneybox, Daniel Gross misstated that a joint plan by power company NRG and the Japanese firm JX Nippon Oil & Gas Exploration planned to inject captured carbon dioxide into Hilcorp’s West Ranch Oil Field increasing production 30-fold from 50 barrels to 15,000 per day. The increase would be from 500 barrels.​

In an Oct. 13 The World, Joshua Keating misspelled Amur River.


In an Oct. 10 Politics, William Saletan misidentified journalist Laura Leslie as Laurie Leslie.

Due to an editing error, an Oct. 10 XX Factor misidentified Brad Wilcox as an education professor at BYU. He is the director of the National Marriage Project at the University of Virginia.

In an Oct. 2 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that land for Brooklyn's Barclays Arena project had been bought under threat of eminent domain seizure. While some property was bought under threat of seizure, other property involved in the project was in fact seized by the government via eminent domain laws.

A May 24, 2013, Map of the Week showing all the places mentioned in Bob Dylan songs was missing Kingsport, Tennessee.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.