Slate’s Mistakes for the Week of June 23

Slate's mistakes.
June 27 2014 4:30 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a June 27 Bad Astronomy, Phil Plait misidentified the Palisades cliffs as being south of Manhattan. They are to the west.

In a June 27 Brow Beat, L.V. Anderson misspelled Rachael Maddux’s first name.

Due to an editing error, a June 27 Future Tense misspelled the name of the National Climatic Data Center in an image credit.

Advertisement

In a June 27 Sports Nut, Luke O’Brien misstated that the U.S. Germany played at the Arena Beira-Rio. The game was played at the Arena Pernambuco. Due to an editing error, this story also misstated that Germany fan Matthias Beinhoff “traveled from Berlin.” Though he is from Berlin, he no longer lives there.

In a June 27 The Spot, Jeremy Stahl misstated that the United States national team's 2–1 victory over Ghana was a come-from-behind win. The United States was never behind in the match, so it was not a come-from-behind win. 

Due to an editing error, a June 27 The Spot misstated the day of the week of the USA-Germany World Cup match. It was Thursday, not Monday.

In a June 26 Breakfast Table, Richard A. Posner misidentified McCullen v. Coakley as McCullen v. Oakley.

In a June 26 Breakfast Table, Eric Posner misidentified Justice Scalia's opinion in the recess appointment case as a dissent. It is a concurrence.

In a June 26 Politics, Jamelle Bouie misstated that the Ikea near Detroit is located in Westland, Michigan. The store is located in Canton, a nearby area.​

In a June 26 Slatest, Irene Chidinma Nwoye misstated that L.A.'s medical marijuana farmers market would be the world's first. Such a venue in fact already exists in Seattle, where the NW Cannabis Market operates two locations.

In a June 26 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Uruguayan soccer player Luis Suárez will miss 21 games while suspended by FIFA. He will miss 22 games.

In a June 25 Breakfast Table, Emily Bazelon misattributed a quote from Justice Anthony Kennedy in the Supreme Court case Lawrence v. Texas to the case United States v. Windsor.

Due to an editing error, a June 25 Breakfast Table by Richard Posner implied that an explanation of McCutcheon v. Federal Election Commission was a direct quote from the court's opinion. It was not.

In a June 25 Education, Rebecca Schuman misstated, based on information in Julie Schumacher's New York Times essay, that the troubled University of Minnesota student profiled in the essay and Schuman's article dropped out. According to the university, he graduated.

In a June 25 Outward, J. Bryan Lowder misspelled the name of Merlotte’s, a bar and grill in the HBO series True Blood.

In a June 25 Politics, John Dickerson misspelled Brett Favre's first name.

In a June 25 The Eye, 99% Invisible misstated the name of  the Transportation Security Administration as the Transportation Safety Administration.

In a June 25 The World, Joshua Keating misspelled Damaturu, Nigeria. He also misspelled journalist Kayode Ogunbunmi’s first name.

In the June 24 Behold, the photographer Cyjo originally misidentified the Huang Rierson family's ancestries. Their ancestry is from China and all of Western Europe except France. 

In a June 24 The World, Joshua Keating misspelled political scientist Paul Staniland’s last name.

In a June 24 Weigel, David Weigel misspelled New York state Sen. Adriano Espaillat’s first name.

In the June 23 Hang Up and Listen, the link roundup  misstated that the U.S. lost to Portugal at the World Cup. The game was a draw.

In a June 23 Politics, John Dickerson misstated that Obama was talking about high prices at the Whole Foods checkout counter. He was talking about the gap between grocery prices for crops and what farmers get paid.

In a June 23 Science, Laurie Gwen Shapiro misstated that a T-shirt showing John Rolfe proposing to Pocahontas displayed the date “3*5*14.” The shirt read “4*5*14.”

In a June 23 The Eye, Kristin Hohenadel misstated that Francis Galton’s method of cutting a cake involves slicing all the way through the circumference. It involves slicing through the diameter. 

In a June 23 The World, Joshua Keating misspelled Fareed Zakaria’s last name. He also misstated that a 2008 cover of the Atlantic was from more than a decade ago.

The photo captions in a June 20 Brow Beat misidentified the Four Seasons members in three photos, identifying a photo of Tommy DeVito as Bob Gaudio, a photo of Bob Long as Tommy DeVito, and a photo of Bob Gaudio as Nick Massi. The photos have been corrected.

In a June 16 XX Factor, Amanda Hess misstated the language of a California bill that would require colleges to adopt an affirmative consent standard in their sexual assault policies. The post stated that the bill's definition of affirmative consent could be "expressed either by words or clear, unambiguous actions." The bill didn't clarify how consent should be expressed. 

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Slate Picks
Dec. 19 2014 4:15 PM What Happened at Slate This Week? Staff writer Lily Hay Newman shares what stories intrigued her at the magazine this week.