Slate’s Mistakes for the Week of April 21

Slate's mistakes.
April 25 2014 4:30 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In an April 24 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misstated the name of the newspaper that was the source of a report about RadiumOne CEO Gurbaksh Chahal's misdemeanor pleas. It's the San Francisco Business Times.

In an April 24 Weigel, David Weigel misspelled policy researcher Jessica Goad’s last name.

In an April 23 Brow Beat, Aisha Harris misstated the last name of The Wire character Omar Little.

Advertisement

In an April 22 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that four suspects in a Detroit case involving the beating of a driver in a traffic accident are accused of murder. They are accused of assault with intent to murder. (The victim in the case is still alive.)

In an April 22 XX Factor, Katy Waldman misstated the name of the television series Captain Power and the Soldiers of the Future.

In an April 22 XX Factor, Hanna Rosin misstated the date the Washington Post published a story on a bullying case in Maryland. It was published on April 20, not April 21.

In an April 22 Weigel, David Weigel misspelled documentarian Bill Siegel’s last name.

In an April 22 Vault, Rebecca Onion misstated that pitcher Joe McGinnity had the second-highest ERA in 1904. He had the second-lowest ERA. 

In an April 21 Slatest, Elliot Hannon misspelled the name of the Deseret News.

In an April 21 Technology, John Dvorak misstated that the 1976 Tangshan earthquake as the greatest seismic calamity yet. The 1556 Shensi earthquake killed more people, according to the USGS.

In an April 21 TV Club, Julia Turner misquoted Mad Men's Sally Draper, who said, "I love you," not, “I love you, Dad,” at the end of the episode. The “Dad” was implicit.

In an April 19 Bad Astronomy, Phil Plait misattributed the photo to Tom Murphy. It was taken by Dan Long.

In an April 18 Bad Astronomy, Phil Plait misidentified the objects in a video. The video shows the SpaceX Dragon capsule, the upper stage of a Falcon 9 rocket, and two ejected solar panel covers traveling together in orbit, not just the Dragon capsule with solar panels deployed.

In an April 18 Movies, Dana Stevens misspelled the name of the television show Downton Abbey.

In an April 14 Dear Prudence, Emily Yoffe mischaracterized the incidence of childhood cancer as "vanishingly" rare. About 1 percent of cancers are diagnosed in children: a small proportion compared with the general populace, but still not insignificant.

In an April 14 Jurisprudence, Matt Mellema misstated that the Colorado marijuana dispensaries started by the Stanley brothers sell recreational marijuana. They sell only medical marijuana.

In an April 13 Television, Chris Kirk and Kate Blair misstated the episode that Game of Thrones character Dontos Hollard died. Hollard died in Episode 33, not 42.

In an April 11 Future Tense blog post, Lily Hay Newman misstated that the Windows XP desktop image photo, Bliss, was taken in Napa Valley. It was taken in southern Sonoma County.

In an April 4 Television, Willa Paskin misstated that a character in Turn was a Hessian mercenary.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Working
Dec. 18 2014 4:49 PM Slate’s Working Podcast: Episode 17 Transcript Read what David Plotz asked a middle school principal about his workday.