Slate’s mistakes for the week of April 15.

Slate’s Mistakes for the Week of April 15

Slate’s Mistakes for the Week of April 15

Slate's mistakes.
April 19 2013 4:45 AM


Slate’s mistakes.

Red pen

Photo by Gabriela Insuratelu

In an April 19 “Brow Beat” blog post, John Swansburg misstated the date of a tweet sent by Dzhokhar Tsarnaev. It was sent on April 7, not April 8.

In an April 19 "Dispatches," Luke O'Neil misspelled the name of the Arsenal Mall in Watertown, Mass.

In an April 19 "Map of the Week," Chris Kirk and Heather Brady swapped the states in which Tom Udall and Mark Udall are senators. Tom is from New Mexico and Mark is from Colorado. They voted identically on each amendment, so the colors of their states were still accurate.

In an April 19 "Moneybox" blog post, Matthew Yglesias misstated the date of the explosion at the West Fertilizer Company in West, Texas.


In an April 18 “Movies,” Dana Stevens wrote that Champaign, Ill., is Roger Ebert’s hometown. Ebert was born in Urbana, Ill.

In an April 18 "Weigel" blog post, David Weigel mistakenly stated that a U.S. senator represents two states.

In an April 18 "Weigel" blog post, David Weigel wrote that ricin-laced letters were sent to multiple senators' offices, when only letters to Sen. Roger Wicker (R-Miss.) and President Obama were intercepted.

In an April 17 “Future Tense” blog post, Jason Bittel misstated the name of the journal Applied Physics Letters.


In an April 16 “Moneybox” post, Matthew Yglesias conflated the impact of the Reinhart-Rogoff spreadsheet Excel error with the two other objections raised by the University of Massachusetts researchers.

In a April 16 "Slatest" blog post, Josh Voorhees misidentified Deval Patrick as the mayor of Boston. Patrick is the governor of Massachusetts.

In an April 15 “Future Tense” blog post, Will Oremus misidentified Eric Schmidt as Google’s CEO. He is the company’s former CEO and current executive chairman.

In an April 15 “Moneybox” post, Matthew Yglesias misspelled Edward McClelland's name and misidentified Mike Ilitch as Mitch Ilitich.


In an April 15 “Moneybox” blog post, Matthew Yglesias wrote that investments in the stock market are a hedge against political catastrophe, when he intended to say that investments in gold are the hedge.

In an April 15 “Slatest” blog post, Katherine Goldstein misstated the time eyewitnesses began tweeting about the Boston Marathon explosions. It was 2:50 p.m., not 1:50 p.m.

In an April 15 “Technology,” Jeremy Stahl misinterpreted a tweet by Gawker’s Caity Weaver as joking that Republicans would blame Barack Obama for the Boston Marathon attacks. The tweet was making fun of Reuters for an awkwardly worded tweet.

Because of an editing error, a headline for the April 15 “Vault” called Wladislaw Starewicz's 1912 stop-motion animation The Cameraman's Revenge the "first" of its kind. While Starewicz's work was an early effort in the genre, it was not the first.


In an April 15 “Weigel” blog post, David Weigel originally said an election to fill Sen. Frank Lautenberg’s seat would take place November 2010 instead of November 2014.

Due to an error in the editing process, the April 14 “Project Syndicate” referred to the emissions of a car driven 93,000 “nukes.” It should have said “93,000 miles.”

In an April 13 “Sports Nut,” Josh Levin originally stated that Roberto De Vicenzo was disqualified from the 1968 Masters. He was penalized one stroke, which led to him losing the tournament.

In an April 12 “Weigel” blog post, David Weigel originally wrote that the author of a critique of homosexuality was a part-time member of the Ku Klux Klan. The author, Frank Joseph, is not a member of the Ku Klux Klan, but his critique cites an essay written by Dr. Edward R. Fields, who the Jewish Anti-Defamation league has described as an active white supremacist.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.