Slate's Mistakes for the Week of Dec. 10, 2012

Slate's mistakes.
Dec. 14 2012 4:45 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

In a Dec. 14 "Brow Beat" blog post, Abby Ohlheiser misidentified the Bureau of Investigative Journalism as the Bureau of Investigative Reporting.

In a Dec. 14 "Slatest" post about the Newtown school shooting, Josh Voorhees misstated what police department Lt. J. Paul Vance belonged to. He is with the Connecticut State Police, not Newtown's police department.

In a Dec. 13 "Brow Beat," David Haglund wrote that, prior to a recent concert, Dave Grohl, Krist Novoselic, and Pat Smear had not played together in many years. They performed together in 2010.

In a Dec. 13 "Luxury Explainer," L.V. Anderson stated the minimum capacity of ships required to publicly transmit their location at all times as weight of "299 gigatons." It's a gross tonnage of 299.

In a Dec. 12 "Brow Beat," Katie Kilkenny referred to a monkey found at an Ikea as a Japanese macaque, the species its owner believe the animal to be; Toronto Animal Services has since called it a rhesus macaque. The post also incorrectly stated that Charla Nash, the victim of a 2009 chimpanzee attack, was the chimp's owner; she was the owner's friend.

In the Dec. 10 “Luxury Explainer,” Katy Waldman characterized the world’s second-oldest whiskey as the world’s oldest and mistakenly referred to that spirit as a blend, rather than a single malt scotch. The article also included the whiskey company Adelphi in a list of brands that blend spirits and apply filters and flavorings. Adelphi markets one blend, but it is primarily a bottler of single casks and does not use flavorings or filters. Additionally, the article stated that it is illegal to modify bourbon in any way after it is aged but before it is bottled. While U.S. law prohibits makers from adding flavorings or spices to bourbon at that stage, makers can legally add purified water in order to reduce the whiskey’s strength. Lastly, the article stated that experts agree that bourbon doesn’t necessarily get better with age, but the question is under considerable debate. 

In the Dec. 10 Homeland “TV Club” entry, June Thomas said Episode 211 had originally been known as “The Mother … With the Hat.” In fact, it was originally “The Mother … With the Turban.”

In a Dec. 10 "Slatest" post on the favorability ratings of top Republicans, Josh Voorhees misstated the percentage of Americans who had an unfavorable view of Mitt Romney. That number was 47 percent, not 37 percent.

In a  Dec. 7 “Moneybox,” Matthew Yglesias wrote that Social Security benefits are indexed to the Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) rather than the Consumer Price Index for Urban Wage Earners and Clerical Workers (CPI-W).

In a Dec. 5 "Slatest" blog post, Josh Voorhees misspelled the name of Ki-Suck Han, the man who was struck and killed by a New York City subway train after being pushed onto the tracks.

In a Dec. 4 "Behold," J. Bryan Lowder misspelled the name of Ki-Suck Han.

In a Dec. 4 “Politics,” David Weigel described Tim Chapman as CEO of Heritage Action. He is COO.

In a Nov. 15 "XX Factor," Alyssa Rosenberg said 30 Rock’s Liz Lemon told Jack that she was jealous of his great family and devoted kids. Liz actually said this to Tracy Jordan.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Slate Picks
Nov. 25 2014 3:21 PM Listen to Our November Music Roundup Hot tracks for our fall playlist, exclusively for Slate Plus members.