Slate's Mistakes for the Week of April 23, 2012

Slate's mistakes.
April 27 2012 5:45 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

In an April 26 "Completist," Seth Stevenson originally misspelled the last name of Augie Garrido, the University of Texas baseball coach.

In an April 26 "Culturebox," Jenny Hendrix misspelled Edgar Allan Poe's middle name.

The guide to the April 25 “Culture Gabfest” misspelled Kanye West’s first name.

Advertisement

In an April 25 "Explainer," Brian Palmer stated that glycerin is an ingredient in TNT. In fact, it is an ingredient in dynamite.

In the April 25 “Future Tense,” Lawrence Krauss failed to include China, India, and North Korea in the list of nuclear weapons states that have not ratified the Comprehensive Test-Ban Treaty.

In the April 25 "Politics," John Dickerson misspelled H.L. Mencken's name.

In an April 25 "Politics," David Weigel stated that Rep. Raul Labrador is from Ohio. He is from Idaho. Weigel also stated that Rep. Allen West once faced an Article 23 hearing during his service in the U.S. Army. It was an Article 32 hearing.

In the April 25 “Reckoning” blog post, Michael Moran misidentified U.K. chancellor George Osborne as David Osborne.

In an April 24 “Book Club,” Timothy Noah stated that Larry Bartels is a political scientist at Duke. Bartels is at Vanderbilt.

A photo originally accompanying the April 24 “Family” was mistakenly identified as Central Park’s Great Lawn. It was the Sheep Meadow.

In the April 24 “Politics,” John Dickerson referred to Sarah Palin wowing conservatives in Denver. Her speech, to the Republican National Convention in 2008, was in St. Paul, Minn. Additionally, because of an editor error, U.S. Sen. Ron Johnson was misidentified as Tim Johnson.

In an April 23 “TV Club,” Patrick Radden Keefe misquoted a character in this week's Mad Men as suggesting the party "tune in." She said "turn on."

A headline on Slate’s April 23 home page stated that France held its election on Saturday. It was Sunday.

In an April 19 “XX Factor” blog post, Bryan Lowder mistakenly reported that Virginia Heffernan was fired by Tina Brown from her job at Talk magazine. She left the role voluntarily in 2000.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Slate Picks
Dec. 19 2014 4:15 PM What Happened at Slate This Week? Staff writer Lily Hay Newman shares what stories intrigued her at the magazine this week.