Slate's Mistakes for the Week of Feb. 13, 2012

Slate's mistakes.
Feb. 17 2012 6:25 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

In the Feb. 16 "Doonan," Simon Doonan originally referred to the Film Society of Lincoln Center as the Lincoln Center Film Society.

In a Feb. 16 "DoubleX," Dahlia Lithwick misidentified the Virginian-Pilot as the Virginia Pilot and misidentified Del. David Englin as a representative. She also mistakenly characterized Gonzales v. Carhart as striking down the partial-birth ban, rather than upholding it, though the intended meaning was implied in context.

In a Feb. 16 "DoubleX," Dana Goldstein misidentified the author of a report on homeschooling. It was the political scientist Rob Reich, not the former labor secretary Robert Reich.

Advertisement

In the Feb. 15 "Books," Dan Kois admitted the piece had 30 falsehoods. Actually, it has 32. The version of John D’Agata’s essay in The Lifespan of a Fact is different from the one that ran in the Believer.

In the Feb. 14 “Culturebox,” Eric Hynes misidentified the film Hell and Back Again as "To Hell and Back." He also wrote that the Cinema Eye Honors were co-founded by A.J. Schnack and Esther Robinson. Robinson did not co-found the awards, but Thom Powers did.

In the Feb. 14 “Technology,” Farhad Manjoo stated the wrong size proportion between the Galaxy Nexus and the iPhone. The Nexus is 38 percent—not 13 percent—larger than the iPhone.

In a Feb. 13 "Moneybox," Katy Waldman originally misstated that Vanity Fair is owned by Hearst. It is owned by Condé Nast. She also referred to one of former intern Xuedan Wang’s lawyers as Alex Klein. His name is Adam Klein.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our comments sections at the bottom of each article.