Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Aug. 12 2011 7:04 AM


Red pen.

In an Aug. 11 "Culturebox," Lee Siegel misspelled Finnegans Wake. (There's no apostrophe). Also, Amy Bloom did not distinguish between the three-member Pulitzer fiction jury and the 11-member general Pulitzer board.

Due to an editing error, headline for the Aug. 10 "Gallery" for this slideshow originally read "Can Science Explain Crop Circles?" The slide show does not examine whether physicist Richard Taylor's explain of how crop circles are formed is legitimate.


In the Aug. 9 "Press Box," Jack Shafer mistakenly attributed an August 1993 Vanity Fair cover to Tina Brown's tenure at the magazine. The reference has been deleted.

In an Aug. 11 "Slatest" blog post, Peter Fulham stated that Ellis Island is home to the Statue of Liberty. The statue is on Liberty Island.

In the  Aug. 9 "Technology," Farhad Manjoo originally misidentified the designer of the website for the restaurant Butcher and Singer. That site was designed by BAJ Design, not 160over90.

In the Aug. 8 "Well-Traveled," a map mislabeled Germany and Austria.


In the Aug. 4 "Green Room," Jonathan Mingle mistakenly referred to the Kashmir Valley as a city instead of a region.

In the Aug. 4 "Movies," Dana Stevens wrote that the climactic battle scene in Rise of the Planet of the Apes involved baboons. They were orangutans.

In the Aug. 3 "Moneybox," Annie Lowrey misidentified Dollar General CEO Rick Dreiling as the head of Dollar Tree.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.