Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
April 1 2011 7:16 AM


Red pen.

In a March 30 " Slatest" item, Jessica Loudis mistakenly wrote that three of the Fukushima Daiichi reactors would be decommissioned until the crisis is over; they will be decommissioned after the crisis is over. She also mistakenly wrote that radioactive iodine has a "shelf life" of eight days—it should have read "halflife."

In the March 29 "Medical Examiner," Arthur Allen misstated the name of the company that manufactures Colcrys. It is URL Pharma, not Pharma URL.


In the March 28 "Books," Tim Wu misspelled the first name of Friedrich Hayek.

In a March 28 "DoubleX," Amanda Marcotte originally included a series of calculations based upon an incorrect comparison of Guttmacher Institute data with Planned Parenthood data. The $385 million figure cited by Planned Parenthood reflects all of its affiliates' public funding for family planning (including Medicaid, Title X, and state programs), rather than Medicaid funding alone, as originally indicated. The Guttmacher data has been updated accordingly: Instead of referring to $1.3 billion in Medicaid spending on family planning services, the article now cites $1.85 billion in total federal and state funding for family planning services. This revised sum includes funding for a total of 9.4 million patients, of whom 2.6 million were served by Planned Parenthood clinics, not 2.5 million, as originally stated. Several other numbers in the article have been recalculated accordingly: 6.8 million patients were served by other providers at a cost of $1.5 billion, not 4.5 million patients at a cost of $1.1 billion, as originally estimated. Non-Planned Parenthood providers spent an estimated $215 in public dollars per year per patient, not $244 per year, and moving publicly subsidized contraceptive care from Planned Parenthood to other providers would therefore increase government spending by an estimated $174 million a year, not $225 million a year.

In a March 25 "DoubleX," the author's byline was misspelled due to an editing error.

In a March 25 "Politics," John Dickerson stated that Barack Obama said the president could not take unilateral action. What Obama said was that the president could not unilaterally authorize military action.

In the March 23 "War Stories," Fred Kaplan originally misstated the type of U.S. planes that could fire Joint Direct Attack Munitions. They are B-2 bombers, not B-52s.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.