Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
April 15 2011 11:54 AM


Red pen.

In an April 15 "Explainer," Jeremy Singer-Vine mistakenly called Mark Cuban the coach of the Dallas Mavericks. Cuban is the owner.

In an April 14 "Brow Beat" post, Nina Shen Rastogi misspelled the last name of the actress Lena Headey.


In an April 14 "Brow Beat" post, Nina Shen Rastogi misspelled the last name of writer Jennifer Schuessler.

In the April 14 "Food," Noreen Malone originally misstated the percentage of diners who were successful in their attempt to get a reservation at El Bulli.

In the April 14 "Medical Examiner," Darshak Sanghavi mistakenly referred to the Nuclear Regulatory Commission as the Nuclear Regulatory Agency.

In a headline on an April 14 "Slatest"item, Sonia Van Gilder Cooke missstated that Obama would propose tax cuts for the rich.


In the April 13 "Explainer," Brian Palmer incorrectly stated that both pelycosaurs and pterosaurs had fins on their backs. Only pelycosaurs had fins, while pterosaurs had head crests.

An April 13 "Human Nature" column, written early on April 13 by William Saletan and posted several hours later, originally noted that no drone strikes had been reported since March 17. In the hours between preparation and publication, a drone strike was reported. The article was revised to mention the new strike.

In an April 13 "Politics," David Weigel originally paraphrased a critic of the CAP Act who said it would not go into effect for 10 years. It would go into effect in 2013.

In the April 13 "Sports Nut," Loren Berlin described a ball in the game of hurling as gaining momentum as it travels across the field. The ball would actually lose speed gradually as it travels. She also misspelled the first name of Feargal McGill , an administrator for the Gaelic Athletic Association.

In an April 12 "XX Factor" post, Jessica Grose originally described the serial killer as using pay phones. The killer used disposable cellphones.

In an April 12 "XX Factor" post, Rachael Larimore misspelled the name of the Washington Post's Chris Cillizza.

The April 11 "Dear Prudence" chat transcript misstated the acronym for Parents, Families, and Friends of Lesbians and Gays. It's PFLAG, not PFLG.

Due to a production error in the April 11 "Slate Fare," the wrong content appeared in the article page.

In an April 9 " Politics," Dahlia Lithwick misspelled Sen. Jon Kyl's first name.

In the April 8 "Explainer," Katy Waldman stated that Mr. Emmanuel-Jones of the British Tory Party changed his name directly before the 2010 election. He had done so earlier.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be postedin our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.