Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
April 29 2011 7:12 AM

Corrections

Red pen.

In an April 29 "Brow Beat" post, Nina Shen Rastogi mistranscribed the name of Edward Lachman, Herzog's cameraman on the short film "La Soufrière."

In the April 28 "War Stories," Fred Kaplan wrote that Gen. David Petraeus would soon resign from the military. Petraeus will soon retire from the military.

In an April 27 "Politics," David Weigel referred to big Republican wins "in 2011." The party's gains were in the 2010 election.

Advertisement

In the April 26 "Green Room," Matthew Fuhrmann mistakenly stated that an accident at India's Rajasthan Atomic Power Station released radioactive helium. The helium was not radioactive, though the accident did release heavy water.

In the April 26 "Project Syndicate," Simon Johnson misspelled the last name of former Citigroup chairman Sandy Weill.

In an April 26 "Slatest" item, Josh Voorhees stated that Tim Pawlenty is the former governor of Pennsylvania. He is the former governor of Minnesota.

In the April 25 " Politics," David Weigel misstated the university that hosts the Scripps Survey Research Center. It is Ohio University, not Ohio State.

In the April 20 " Technology," Steven I. Weiss incorrectly stated that David Hobby's cross-country tour was sold out. It was nearly sold out.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be postedin our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.