Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Jan. 21 2011 5:26 AM


Red pen.

In his Jan. 21 "Spectator," Ron Rosenbaum mistakenly wrote that 50 nukes had gone rogue at Warrenton AF Base; it was F.E. Warren AF Base. The piece also mistakenly called Computerworld magazine Computer World and referred to the blog Armscontrolwonk as Amscontrolwonk.

In a Jan. 21 "Moneybox," Daniel Akst wrote that a device from Progressive Insurance would rat you out for speeding. But while the device records your speed, it doesn't know where you are, and the company says it can't tell if you were violating any speed limit. Customers install the device only if they want to.


In a Jan. 20 "DoubleX," Noreen Malone incorrectly cited Tammy Bruce's alma mater. It is the University of Southern California, not the University of California-Los Angeles.

In the Jan. 19 "Explainer," Rebecca Rothfeld and Angela Tchou wrote that Alberto Fujimori, deposed dictator of Peru, is currently in Japan. He is in prison in Peru.

In the Jan, 19 "Supreme Court Dispatches," Dahlia Lithwick gave the wrong middle initial for Assistant to the U.S. Solicitor General Anthony A. Yang.

In a Jan. 19 "Brow Beat" blog post, Timothy Noah dropped the last four letters from the surname name of Wilfrid Sheed's widow, cookbook writer Miriam Ungerer.


In the Jan. 19 "Human Nature," William Saletan incorrectly said that Steve Jobs had never explained why he went to Tennessee for his transplant. But a Business Insider report by Nicholas Carlson showed that in a 2010 press conference, Jobs confirmed that he went to Tennessee for an easier waiting list. More important, Jobs attended the press conference to promote legislation in California to encourage organ donation, and Carlson detailed Jobs' role in lobbying for the bill. Saletan inserted a paragraph to note this contribution by Jobs.

In a Jan. 18 "Sports Nut" dialogue entry, Stefan Fatsis originally said the Denver Broncos fired coach Mike Shanahan after the 2007 season. He was fired after the 2008 season.

In a Jan. 17 "Sports Nut" dialogue entry, Josh Levin originally said Jets coach Rex Ryan was flagged for unsportsmanlike conduct. The penalty was on the Jets' Shonn Greene. The entry also misspelled the first name of the Baltimore Ravens' Cory Redding.

In the Jan. 14 "Webhead," Chris Wilson identified the Wikipedia term "NPOV" as "non-neutral point-of-view." It is just "neutral point of view."


In the Jan. 14 "Assessment," Nathan Heller suggested that a "life list" comprises birds a bird-watcher aspires to see. It's usually understood to mean a list of birds seen already.

In the Jan. 13 "Movies," Dana Stevens misidentified the make of the car was used in The Green Hornet. It was an Imperial Crown, not a Chrysler Imperial.

In the Jan. 13 "Technology" column, Farhad Manjoo originally asserted that—in a series of e-mails described as "overwrought, self-important, and dorky"—WikiLeaks founder Julian Assange used two spaces after every period. Assange actually used a monospace font, which made the text of his e-mails appear loose and uneven.

In the Jan. 3 "Green Room," Rebecca Tuhus-Dubrow stated that the human body converts Viagra into relatively harmless metabolites. While the metabolites are significantly less potent than the drug itself, definitive evidence about their potential for harm is not available.

In a Dec. 19 "Moneybox," Annie Lowrey incorrectly stated that the U.S. Court of Appeals is where patent infringement cases are litigated; the U.S. Court of Appeals for the Federal Circuit is where patent infringement cases are heard. She also mistranscribed the word litigation as legislation in a quote from James Bessen.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.