Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Dec. 10 2010 7:44 AM


Red pen.

In an item in the Dec. 9 Slatest, Meredith Simons wrote a headline stating that security contractor DynCorp "Pimped Out Boys in Afghanistan." While some accounts state that sexual abuse and enslavement are common in the Afghan tradition of bacha bazi ("boy-play" party), there has been no confirmation that the boys hired by DynCorp performed sex acts.

The Dec. 9 "Movies," by Dana Stevens included numerous errors. It stated that Dickie Eklund defeated Sugar Ray Leonard. In fact, though he lasted the entire fight without getting knocked out, he ultimately lost. The article also originally spelled "Dickie" as "Dicky" throughout—the publicity materials for the film had "Dicky," but the real Eklund went by "Dickie." Finally, the film Raging Bull came out 30 years ago, not 20 years ago.


In the Dec. 9 "Explainer," Christopher Beam incorrectly stated that an East German intelligence operation took place during World War II. It happened during the Cold War.

In the Dec. 7 "Holidays" gift guide, Noreen Malone misspelled Rem D. Koolhaas' name and omitted the middle initial, which distinguishes him from his uncle, the more famous Dutch architect.

In a Dec. 7 "Scocca" blog post, Tom Scocca misspelled the first name of Washington Post Publisher Katharine Weymouth.

In a Dec. 7 "Press Box," Jack Shafer misspelled the last name of Robert Hanssen.


In a Dec. 7 "Science," Dave Johns misidentified behaviorist John B. Watson as "James B. Watson" on the second reference to him.

In the Dec. 7 "War Stories," Fred Kaplan originally misspelled the name of Abdur Rahman, a character in The Great Game: Afghanistan.

In the Dec. 6 "Hive," Jeremy Singer-Vine originally wrote that Firefox was the world's most popular browser. It is the second-most popular. Also, because of a production error, a bar graph labeled "User Distribution: Average Tabs Open" depicted a data set about the user distribution of maximum tabs open.

On Slate's home page on Dec. 6, a promotion linking to an article about new efforts to amend the Constitution featured a painting that depicted the signing of the Declaration of Independence.


In the Dec. 6 "War Stories," Christopher Hitchens originally collapsed the dates of the transfer of power to Saddam Hussein and his execution of Baath Party members.

In the Dec. 3 "Procrastinate Better" post, Jessica Grose gave the wrong air date for an episode of Sarah Palin's Alaska featuring Kate Gosselin. The date that episode is airing is Sunday, Dec. 12.

The Nov. 30 "80 Over 80," stated that John Kluge's $400 million gift to Columbia was specially intended for minority students; it was for general need-based student aid.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.