Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Nov. 19 2010 7:11 AM


In the Nov. 19 "History Lesson," David Greenberg wrote that Richard Nixon was among the newcomers to the Senate after the Republican takeover in 1946. Nixon wasn't elected to the Senate until 1950.

In the Nov. 18 "Movies," Dana Stevens referred to some of the cast of Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 as a group of "top-flight British actors." One of them, Brendan Gleeson, is Irish.


In a Nov. 18 "Green Room" and an associated sidebar, Armond Cohen miscalculated the wind-power expansion required to generate one terawatt of energy. Generating one terawatt would require 25 times, not four times, more wind power than is available today.

In a Nov. 17 "Bull-E," Emily Bazelon wrote that Bristol Palin is 19. She turned 20 in October.

In the Nov. 17 "Explainer," Brian Palmer misspelled the last name of Edna Mode, the eccentric fashion designer from the film The Incredibles. In a headline, he misidentified Oksana Grigorieva as Mel Gibson's wife. They were never married.

In the Nov. 17, "Spectator," Ron Rosenbaum misspelled Sen. Jon Kyl's first name.


In the Nov. 16 "Exports," Martha C. White estimated the gross worldwide revenue for Avatar at $2.7 billion. The film has earned closer to $2.8 billion. White also suggested that exports would be responsible for 32 percent of Group Logic's earnings in 2010. In fact, exports are expected to be responsible for 32 percent of 2010 revenues.

In the Nov. 15 "Press Box," Jack Shafer misnamed Reuven Frank's memoir. It is Out of Thin Air, not Into Thin Air.

In a Nov. 15 "DoubleX," Jessica Olien stated that 75 percent of all American women work full-time jobs; rather, 75 percent of American women who are employed work full-time.

In a Nov. 13 "Sports Nut," Stefan Fatsis stated that the Chiefs won Super Bowl IV 16-7. The score was 23-7.


In a Nov. 12 "Future Tense," Emily Yoffe misnamed the Barshop Institute for Longevity and Aging Studies as the Barshop Institute for Aging and Longevity Studies.

In a Nov. 12 "Hidden Brain" column, Shankar Vedantam incorrectly attributed research to Dan Gilbert that should have been attributed to Daniel Kahneman.

In a Nov. 12 "Press Box," Jack Shafer misspelled Andre Laguerre's last name.

In the Nov. 11 "Explainer," Julia Felsenthal incorrectly used a masculine pronoun to refer to federal judge Vicki Miles-LaGrange.

In the Nov. 11 "Art" slide show, Fred Kaplan wrote that Robert Rauschenberg was a teacher at Black Mountain College in 1951. He was actually a student at the school at that time.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.