Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Oct. 8 2010 7:16 AM


In the Oct. 7 Slatest, Jessica Loudis mistakenly attributed an article about a suicide attack to the International Herald Tribune. The article was from a Pakistani newspaper, the Express Tribune.

In the Oct. 6 Slatest, Jessica Loudis misquoted a Washington Post article as stating that only 4 percent of adults had heard of the "Pledge to America." The ABC/Washington Post poll found that 34 percent of adults had heard of the pledge.


In an Oct. 6 " Politics," Christopher Beam incorrectly stated that the Supreme Court ruled on Citizens United v. Federal Election Commission in 2009. It was decided in 2010.

In a Oct. 5 "Politics," Emily Bazelon wrote that a Monday night debate between Richard Blumenthal and Linda McMahon took place on a Tuesday.

In the Oct. 4 "Well-Traveled," John Swansburg stated that Vicksburg was the last Confederate stronghold on the Mississippi River. In fact, taking the Confederate position at Port Hudson was also crucial to the Union's effort to control the river. The defenders of Port Hudson surrendered shortly after learning that Grant had taken Vicksburg.

In the Oct. 1 Slatest, Jessica Loudis mistakenly wrote that the U.S. government infected black men with syphilis in its Tuskegee study. The government did not infect the men but misled them about their disease and denied them treatment.

In an Oct. 1 "Politics," David Weigel misspelled the title of the film Koyaanisqatsi.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our reader discussion forum "The Fray" or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.