Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Sept. 24 2010 7:08 AM

Corrections

In the Sept. 24 "Movies," Dana Stevens stated the incorrect publication date for "Howl." Ginsberg first read the poem in 1955, but it wasn't published until 1957.

In a Sept. 23 " The Customer," Timothy Noah stated that the Bush administration took five years to devise a proposed rule to prevent salmonella in eggs. It took three.

Advertisement

In a Sept. 23 " DoubleX," Heather Boushey miscalculated the amount of the pay gap between men and women. The correct amount is 23 cents on the dollar.

Due to a copy-editing error, a Sept. 23 "Future Tense" misspelled the author's first name. It was written by Dale Jamieson, not Dave Jamieson.

In the Sept. 23 Slatest, Jessica Loudis misidentified Apple co-founder Steve Jobs as an employee of Google.

In a Sept. 22 "DoubleX" dialogue entry, Emily Bazelon misspelled Terri Schiavo's first name.

In a Sept. 22 "DoubleX," Noreen Malone implied that Star Parker's opinion column appears only on the Web site Townhall. It is syndicated by the Scripps Howard News Service.

In the Sept. 22 "Explainer," Brian Palmer mistakenlydescribed the National Economic Council as the financial equivalent of theNational Security Agency, rather than the National Security Council.

In a Sept. 22 "Politics," Joel Stein misspelled the name of the founder of a Christian porn-addiction site. He is Craig Gross, not Gregg Gross.

 

In the Sept. 20 "Politics," David Weigel referred to Barack Obama's presidential inauguration as the "biggest rally in modern American history." It was the largest American gathering in the past 20 years but not over such a broad time period.

In the Sept. 20 "DoubleX" review of Rebecca Traister's Big Girls Don't Cry, Hanna Rosin mistakenly wrote that Traister did not mention that Elaine Lafferty was a paid consultant to the McCain/Palin campaign.

In the Sept. 17 "DoubleX," Florence Williams described a new contraceptive that uses the substance ulipristal acetate as a pill rather than a ring.

In the Sept. 16 "Art," Ben Davis misstated the date of the Armory Show at which Marcel Duchamp attempted to display his work Fountain. It was the 1917 Amory Show. Davis also suggested that Duchamp was able to show Fountain. He was not.

In the Sept. 16 "Technology," Evgeny Morozov originally stated that Haystack received a $50,000 grant from Avaaz.org. The grant was for $15,000.

In the Sept. 15 "Creative Pairs," Joshua Wolf Shenk misspelled the name of the town of Weybridge, where John Lennon lived for a time.

In a Sept. 15 "Politics," David Weigel misspelled the names of former Colorado gubernatorial candidate Scott McInnis, former Illinois gubernatorial candidate Adam Andrzejewski, Michigan congressional candidate Dan Benishek, and New York congressional candidate Nan Hayworth. The article misidentified South Carolina congressional candidate Paul Thurmond. It listed Hayworth and Rep. Bob Inglis of South Carolina as Tea Party picks when they should have been listed as establishment picks. And it listed Neil DiCarlo and Trey Gowdy as establishment picks when they should have been listed as Tea Party picks.

In the Sept. 15 "Slatest" item, Meredith Simons incorrectly identified the Portland Press Herald as being in Oregon. It is in Portland, Maine.