Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
June 4 2010 7:05 AM


In the June 3 "Technology," Farhad Manjoo originally reported that researchers were set to reveal a "major" vulnerability in Google's Android OS. While the researchers have found an Android vulnerability, it works only if a hacker somehow gets "root level" access to a user's phone, which is not easy to do from afar.

Due to an editing error, a June 3 "Explainer" originally and incorrectly stated that a 1908 gaffe by the New York Giants' Fred Merkle happened in the World Series. It occurred during the regular season. This piece also incorrectly stated that Ernie Shore retired 27 straight batters in a 1917 relief appearance. Shore retired 26 straight batters; the first of the 27 outs was recorded on a caught stealing.


In the June 3 "Faith-Based," James Verini incorrectly stated that Catherine Drexel was the only Catholic saint born in the United States. Elizabeth Ann Seton also was born in the United States.

In the June 3 "Books," Johann Hari stated that Glenn Greenwald conducted a study on Portugal's decriminalization of personal possession drugs for the American Enterprise Institute. It was for the Cato Institute.

In the June 2 "Explainer," Juliet Lapidos stated that the legal document at play in the case of the Mavi Marmara is the U.N. Convention on the Law of the Sea. The San Remo Manual on International Law is actually more pertinent.

In the June 2 "Jurisprudence," Dahlia Lithwick and Richard Schragger misquoted Justice William Brennan's opinion in Keyishian v. Board of Regents as stating that academic freedom "is of transcendent freedom to all of us. …" The opinion stated that academic freedom is of transcendent "value."


In the June 1 "Politics," John Dickerson incorrectly stated that Carol Browner was the head of the EPA. She held that job under President Clinton. She is Barack Obama's director of the White House Office of Energy and Climate Change Policy.

In an item in the June 1 " Slatest," Jessica Loudis misidentified the company Exxon as "Exxon Valdez."

In the May 13 "Spectator," Ron Rosenbaum misspelled the name of Shakespeare scholar Tiffany Stern.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum, or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.