Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
May 14 2010 7:08 AM


In a May 12 "Explainer," Brian Palmer incorrectly stated that David Cameron spent his first night as British prime minister at his constituency home in Witney, Oxfordshire. He slept at his private home in London.

In an item in the May 10 " Slatest," Jessica Loudis incorrectly stated that, if confirmed, Kagan would become the youngest Supreme Court justice ever. Others have been younger when seated; she would merely be the youngest justice on the current court.


In a May 4 "DVD Extras," David Roth stated that the movie studio the Asylum cleared a $5 million profit in 2009. The company earns about $5 million in annual revenue. The article also originally contained a joke that was similar to one in a  Wired article  about the Asylum that was published in December 2009. The Slate article described $5 million as "roughly equal to Liam Neeson's hair-extension budget for Clash of the Titans but pretty impressive given the company's fringe position in the industry." The Wired article stated that $5 million "would barely cover Michael Bay's volumizer per diem but [is] enough to make Asylum a reliably healthy business."

In a Dec. 8, 2009 "Green Lantern," Nina Shen Rastogi erroneously stated that 11 million gallons of crude oil would fill about 125 Olympic swimming pools. It's closer to 17 pools' worth.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum or our comments sections at the bottom of each article.

Like Slate on Facebook. Follow us on Twitter.