Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
March 26 2010 7:12 AM


In the March 25"Spectator," Ron Rosenbaum wrote that Timothy Garton Ash coined the phrase "Enlightenment fundamentalism." Ian Buruma coined that phrase. Rosenbaum also wrote that Ibn Warraq travels with security guards. It is not known whether he does.

Because of an editing error, the March 23 "DoubleX" incorrectly identified the video trend in which consumers dismantle new electronic gadgets as "unboxing." Unboxing videos involve only opening the packaging of gadgets.


In the March 23 "Poem," Kathryn Maris referred to the Shakespeare character "MacDuff." Today, that character's name is generally spelled Macduff.

In a March 23 "Politics," John Dickerson originally included mention of a profanity, aimed at a New York Times reporter, that he incorrectly attributed to Dick Cheney. It was candidate Bush, not his running mate Cheney, who uttered the remark.

Because of an editing error, a March 22 Recycled "Explainer" originally referred to Joe Wilson's outburst as occurring during the State of the Union. The incident took place during a presidential address to a joint session of Congress.

In the March 22 "Frame Game," William Saletan originally quoted Newt Gingrich, via the Washington Post, as saying that Democrats "will have destroyed their party much as Lyndon Johnson shattered the Democratic Party for 40 years" when he signed the civil rights bills of the 1960s. After Slate's article was published, the Post issued a clarification in which Gingrich said he was referring to cultural and economic factors beyond civil rights. Accordingly, Saletan updated the article to attribute the argument about civil rights to another source that made the same point.


In an item in the March 22 " Slatest," Nicholas Jackson misidentified former Prime Minister Qutbuttin Helal as leader of Hezb-e-Islami. The insurgency group is led by Gulbuddin Hekmatyar; Helal is the leader of the delegation sent for peace talks.

In an item in the March 12 " Slatest," Jessica Loudis incorrectly stated that Karl Rove left the Bush administration a year ago. He resigned in August 2007.

In a March 11 "Books" piece, Sara Mosle stated that the Eli and Edythe Broad Foundation helped fund a study by two Stanford economists. Actually, it was the Michael and Susan Dell Foundation.

In a June 19, 2009, "Other Magazines" about Rafael Nadal, Marc Tracy alluded to Gay Talese's legendary Esquire article "Frank Sinatra Has a Cold" without mentioning Talese or Esquire, or linking to Talese's piece.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum. Become a fan of Slate on Facebook. Follow us on Twitter.