Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Jan. 8 2010 7:10 AM


In the Jan. 6 "Medical Examiner," Emily Anthes wrote that vitamin supplements are not regulated by the FDA. They are not regulated as drugs but are regulated as food.

In a Jan. 6 "Explainer," Christopher Beam mistakenly wrote that a child born abroad needs two Americans to gain U.S. citizenship. One American parent is sufficient.


In a Jan. 4 "Movie Club" entry, Roger Ebert incorrectly identified the Z Channel as the X Channel.

In the Jan. 3 "Books," Michael Agger originally suggested that there were "forums" on Pitchfork. While Pitchfork reviews and articles are linked to and debated around the Internet, the site itself does not host user forums. He also stated that Samuel Johnson wrote the quoted phrase about London. Johnson spoke the quoted phrase in conversation with his biographer, James Boswell.

In the Dec. 30 "Movies," Grady Hendrix incorrectly shortened the name of the film Precious: Based on the Novel "Push" by Sapphire to Push.

In Days 2 (Dec. 28) and 3 (Dec. 30) of the "Where Russia Meets China" Dispatches, Joshua Kucera originally used the wrong forename for Nikolai Kukharenko, the Russian head of the Chinese-government-run Confucius Institute in Blagoveshchensk.

In the Sept. 29 "Music Box," Jonah Weiner incorrectly stated that music producer Lukasz Gottwald is Swedish. He is American.

In the March 12 "Explainer," Nina Shen Rastogi misspelled the Mandarin Chinese phrase zu zong.

In the Dec. 22, 2005, "Faith-Based," which was recycled on Dec. 23, 2009, Chloe Breyer used the Greek word anthropos instead of anēr.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be postedin "The Fray," our reader discussion forum..