Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
June 12 2009 6:59 AM


In the June 10 "Explainer," Christopher Beam incorrectly stated that a former Guantanamo Bay detainee's asylum petition in Sweden was still being appealed. The appeal was rejected—and asylum approved—in April.


In the June 10 "Faith-Based," Michael Sean Winters incorrectly referred to a letter to the editor in Crisis magazine as an article.

In the June 9 "Today's Papers," Daniel Politi mistakenly referred to the Bush administration instead of the Obama administration.

In the June 9 "Transport," Tom Vanderbilt incorrectly referred to the Long Beach Freeway as the 701. It's the 710.

In a June 8 "Brow Beat" post, Jody Rosen incorrectly stated that Kanye West played a role in producing Jay-Z's "DOA Death of Auto-Tune." Contrary to many published accounts, West had no role in "DOA."

Due to an editing error, the June 8 "Politics" included the incorrect age of author and activist Phyllis Schlafly. She is 84, not 75.

In the June 2 "Pepper," Daniel Engber mistakenly described iron supplements as a cure for pernicious anemia. It was the vitamin B12 in liver that served as the basis for George Whipple's cure.

In the June 1 "Pepper," Daniel Engber perpetuated the misconception that Ivan Pavlov taught dogs to drool at the sound of a bell. It was well-known in the early 20th century that animals could learn to salivate in response to sounds; Pavlov helped elucidate the meaning and function of these conditioned reflexes. References to a "bell" in his work are the result of a long-standing mistranslation from the Russian word for "electrical buzzer." Pavlov used a bell only once or twice in more than 30 years of research.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be postedin "The Fray," our reader discussion forum.