Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Feb. 6 2009 7:09 AM


In the Feb. 5 "Explainer," Nina Shen Rastogi mistakenly identified the blue whale as the baleen whale.

In the Feb. 5 "Press Box," Jack Shafer misidentified the newspaper in which Ruth Crowley's "Ann Landers" column appeared. It was the Chicago Sun-Times.

In the Feb. 3 "Technology," Farhad Manjoo originally misstated the number of stories that make it to the front page of each day. It is around 150, not a few dozen.

In the Feb. 2 "Dilettante," Stephen Metcalf indicated that the fans on the field during Bruce Springsteen's half-time performance were paid extras. They were volunteers.

In the Feb. 2 "Number 1," Josh Levin originally and incorrectly stated that the United States' 25 percent import tariff on foreign-built trucks has been repealed.

In the Jan. 14 "Architecture," Witold Rybczynski misspelled Edward Durell Stone's name.

In the 2004 "Chatterbox" reprinted on Jan. 29, Timothy Noah wrote that Candlemas commemorates the baptism of Jesus. It commemorates the purification of the Virgin Mary and the presentation of Jesus at the temple in Jerusalem.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.