Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Dec. 5 2008 6:49 AM


Because of the Thanksgiving holiday, this week's Corrections column compiles items from the last two weeks.

In the Dec. 3 "Explainer," Christopher Beam mistakenly wrote that members of Chabad-Lubavitch wear long side curls, or payos. They keep that hair short.

Due to an editing error, a Nov. 26 "Sports Nut" mistakenly stated that Disney once owned an NFL franchise. It was an NHL franchise.

In the Nov. 25 "Green Lantern," Jacob Leibenluft originally misstated the relationship between the emissions produced by Caltrain and those produced by a sedan. The train generates less than half as many greenhouse-gas emissions or particulate matter per passenger mile as a sedan, not less than twice as much.

In a Nov. 25 "Politics," John Dickerson originally and incorrectly said that African-American voters had killed Proposition 8. The issue in question was whether black support helped pass the measure that reversed the California Supreme Court decision allowing gay marriage.

In the Nov. 24 "Technology," Farhad Manjoo originally misstated the date when Skype launched. It was 2003, not 2005.

In the Nov. 22 "Moneybox," Daniel Gross misidentified Hoover's Treasury secretary as Paul Mellon. It was Andrew Mellon.

In the Nov. 21 "Explainer," Juliet Lapidos misspelled the name of artist Georgia O'Keeffe.

In the Nov. 20 "Human Nature," William Saletan originally wrote that an ovary transplant had been performed in England. Actually, although the patient lived in and gave birth in England, the transplant was performed in the United States.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.