Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Nov. 7 2008 7:04 AM


In the Nov. 7 "Medical Examiner," Barron H. Lerner gave the wrong title for the song "Dance: Ten; Looks: Three" from A Chorus Line.


In a Nov. 5 "Politics," John Dickerson erroneously claimed that North Carolina had gone for Obama. As of midday ET on Nov. 6, the race was still too close to call. Dickerson also incorrectly stated that Barack Obama's victory was the first majority for a Democrat since Lyndon Johnson in 1964. Jimmy Carter won a majority of the popular vote in 1976.

In a Nov. 3 "Politics," Darren Garnick originally misspelled Charles M. Schulz's last name. He also incorrectly stated that Richie and Fonzie both supported Adlai Stevenson in an election-themed episode of Happy Days. Fonzie backed Dwight Eisenhower.

In the Nov. 3 "Press Box," Jack Shafer misspelled Tony Rezko's last name.

In the Oct. 31 "Hot Document," Bonnie Goldstein reported erroneously that Sen. Ted Stevens of Alaska has been a member of Congress for 50 years. Alaska has been a state for only 49 years. Stevens has been a senator for 40 years. Prior to that, he was speaker of Alaska's House of Representatives.

In the Oct. 30 "Moneybox," Daniel Gross incorrectly defined the price-to-earnings ratio. It is not the profits earned per outstanding share but, rather, the ratio of the share price to the profits earned per share.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.