Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
March 14 2008 10:53 AM


In the March 12 "Culturebox," Linda Hirshman stated that the name of the charitable organization started by Silda Spitzer is Children to Children. The organization's name is Children for Children.

In the March 12 "War Stories," Fred Kaplan called Thomas P.M. Barnet a professor at the Naval War College. He is no longer at the college.


In the March 11 "Politics," Jeff Greenfield misspelled the name of Macomb County, Mich.

In the March 10 "Moneybox," Daniel Gross wrote that high-end escort services advertise in New Yorkmagazine. New Yorkstopped accepting such ads on Jan. 1, 2008.

In the March 10 "Jurisprudence," Emily Bazelon incorrectly identified Sudhir Venkatesh as an anthropologist. He is a sociologist.

In a March 10 "Politics," Chadwick Matlin stated that Barney Frank announced he was gay after it was revealed his personal assistant was running a prostitution business from Frank's home. Frank had come out publicly before then. Also, Frank lived at 8th Street SE at the time, not Corcoran Street NW, as the article originally asserted.


In the March 7 "Press Box," Jack Shafer erred in referring to a perpetrator being "charged with a civil complaint." No one can be charged with a complaint, only served. He also mistakenly stated that all copyright infringement cases are civil cases. Willful copyright infringement is a criminal offense.

In the introduction to the March 7 "Today's Pictures" gallery, Magnum Photos incorrectly stated that James J. Reeb was killed before the Selma-to-Montgomery, Ala., march. He died of injuries inflicted during the march.

In the Feb. 28 "Explainer," Michelle Tsai attributed dropped r's among upper-class New Englanders to the fact that the region's original settlers came from England. That's only one theory; some evidence suggests most British speakers were pronouncing their r's during settlement times.

In the Jan. 25 "Explainer," Nina Shen Rastogi stated that, with Israel's 2005 disengagement, the Gaza Strip came "completely under Palestinian administration." Airspace and coastal waters, however, remained under Israeli control.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.