Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Feb. 15 2008 11:10 AM


In a Feb. 15 "Politics," Jeff Greenfield incorrectly stated the date of the Wisconsin primary. It is scheduled for Tuesday, Feb. 19.

In the Feb. 13 "Human Nature," William Saletan said that research in mice indicated that the embryoblast-trophoblast distinction began at the two-cell stage. As evidence, the article linked to a 2006 paper in Science. That paper has since been retracted due to "falsified or fabricated images" by one co-author. However, according to subsequent communication with a different co-author who was not implicated in the fabrication, the essential findings "have been replicated and appear to be as reported." The article has been rephrased to describe the "finding" as a "theory," pending publication of the replicating study.


In the Feb. 12 "Press Box," Jack Shafer misspelled Zhongnanhai, the name of the Chinese leadership compound in Beijing.

In the annual "Slate 60," published Feb. 11, our list of America's largest charitable donations did not originally include New York Mayor Michael Bloomberg. Bloomberg made donations totaling $205 million to 1,100 different organizations this year, which is good for eighth on the list. The total takes into account Bloomberg's personal giving, his shares of his company's giving, and his foundation's giving. This is his fifth appearance on the Slate 60. Also, T. Denny Sanford's donation should have been reported as $474.6 million, not $431 million. Subsequently, Sanford's office has informed us of another 2007 contribution to his foundation that brings his total to $502.6 milion. This makes him No. 4 on the list.

In the Feb. 11 "Books," Peter D. Kramer misspelled the name of MIT's Sloan School of Management.

In the Feb. 8 "Culturebox," Megan Marshall incorrectly stated that partying teenagers had vandalized Robert Frost's Vermont cabin. In fact, they vandalized his farmhouse.

In the Feb. 8 "Dispatch" from Fashion Week, Josh Patner misspelled Karlie Kloss' name.

The Feb. 2 "Readme" column by Michael Kinsley originally included information about taxes being a higher share of the economy at the end of the Reagan administration than at the end of the Clinton administration, which was incorrect. That sentence was eliminated.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.